اخبار فناوری

برخی از ویژگی هایی که به زودی در گوشی های هوشمند وارد می شوند

از نوکیا 3310 نمادین در اوایل دهه 2000 تا جدیدترین گلکسی اس 22 اولترا در سال 2022، تلفن های هوشمند مطمئناً راه زیادی را پیموده اند. بسیاری بر این باورند که نوآوری گوشی های هوشمند به اوج خود رسیده است، این تلفن های مدرن گاهی اوقات خسته کننده به نظر می رسند. با این حال، ما معتقدیم بهترین ها هنوز در راه است. در اینجا شش ویژگی وجود دارد که می‌خواهیم در گوشی‌های هوشمند آینده ببینیم که نحوه استفاده از آنها را تغییر می‌دهد.

  1. 1- باتری گرافن

اگر تقریباً همه کاربران گوشی های هوشمند از یک چیز شکایت دارند، عمر باتری است. البته، با گوشی هایی مانند Samsung Galaxy a33 که با باتری 5000 میلی آمپری عرضه می شوند، همچنان عمر خوبی از دستگاه خود خواهید داشت، اما همچنان ممکن است گوشی شما Li-Ion باشد، یعنی حدود سه سال از آن زمان می گذرد. حالا به هر حال کاهش می یابد تا جایی که باعث ایجاد مشکل می شود. در مقایسه، گرافن ماده بسیار بهتری برای ساخت باتری است زیرا سبک‌تر، سخت‌تر، انعطاف‌پذیرتر، رساناتر و ظرفیت بالاتری دارد. این به معنای گوشی های نازک تر، عمر باتری طولانی تر، شارژ سریع تر، تخریب کندتر و گرمای بیش از حد کمتر برای مصرف کنندگان است. ما هنوز یک پرچمدار بزرگ با باتری گرافن را ندیده ایم، اما می دانیم که سامسونگ مدتی است روی این فناوری کار می کند. بنابراین، دلایلی وجود دارد که باور کنیم در چند سال آینده می‌توانیم یک دستگاه سامسونگ با باتری گرافن ببینیم.

  1. 2- دوربین جلوی زیر صفحه را بهبود بخشید

قبلاً گوشی‌های هوشمند زیادی با دوربین زیر نمایشگر مانند Galaxy Z Fold 3، ZTE Axon 30 و Xiaomi Mix 4 دیده‌ایم، اما این فناوری هنوز برای مخاطبان پرچم‌دار بزرگ به اندازه کافی خوب نیست. در بهترین حالت، می‌توانید عکس‌هایی بگیرید که تا حدودی قابل استفاده به نظر می‌رسند (اما همچنان به طرز ناامیدکننده‌ای تار هستند) در نور ایده‌آل، اما در نور کم یا شرایط چالش‌برانگیز دیگر، کیفیت تصویر به سرعت کاهش می‌یابد. بنابراین، برای مقابله با این محدودیت، از الگوریتم‌های پردازش تصویر تهاجمی برای وضوح تصویر و کاهش تاری استفاده می‌کنیم. اما یک عارضه جانبی این راه حل این است که عکس ها و فیلم های سلفی شما نیز احتمالاً بیش از حد پردازش شده به نظر می رسند. نرم افزار به تنهایی نمی تواند کمبودهای سخت افزاری را جبران کند. ما باید تابلوهای تبلیغاتی را اصلاح کنیم. از دیگر ویژگی‌هایی که در چند سال آینده از پرچمداران حذف می‌شود، بریدگی دوربین جلو همان چیزی است که می‌خواهیم حذف شود.

  1. 3- نمایشگر واقعاً بدون حاشیه

این فقط بریدگی دوربین جلو نیست که باید برداشته شود، بلکه چانه نیز باید برداشته شود. چانه های گوشی های هوشمند به این دلیل وجود دارند که قسمتی که صفحه نمایش را به مادربرد متصل می کند در پایین آن قرار دارد. حتما دیده اید که گوشی های مقرون به صرفه و میان رده مانند Samsung Galaxy A04 اغلب حاشیه های بزرگی دارند. خبر خوب این است که ما از قبل راه حل این مشکل را می دانیم. خبر بد این است که بهبود این ویژگی پرهزینه خواهد بود. گوشی سامسونگ a04 متعلق به سری مقرون به صرفه است که به دلیل حاشیه زیاد از طراحی جذابی برخوردار نیست اما کاربردهای این گوشی برای کسانی که به دنبال دستگاهی ارزان اما کاربردی هستند چشمگیر است.

با عرضه آیفون X در سال 2017، اپل نشان داد که چگونه توانسته است با تا کردن پنل نمایشگر در خود دستگاه، قاب پایینی را به حداقل برساند. به این ترتیب، قطعه ای که صفحه نمایش را به مادربرد متصل می کند، لازم نیست در پایین، بلکه در پشت آن باشد و دستگاه تقریباً بدون حاشیه به نظر برسد.

اگرچه اپل قاب پایینی را حذف کرد، اما قاب بالایی همچنان در سری آیفون 13 سرزده به نظر می رسد.به همین دلیل است که گوشی های هوشمند اندرویدی از این به روز رسانی بهره بیشتری خواهند برد. با حذف قسمت پایین چانه و برداشتن بریدگی دوربین جلو، می‌توانید انتظار یک صفحه نمایش بدون حاشیه خوب را داشته باشید.

  1. 4- شارژ بی سیم در هوا

ما قبلاً علیه شارژ بی سیم صحبت کرده ایم زیرا این فناوری به وعده های خود عمل نمی کند. هدف نهایی هر فناوری باتری، کاهش استرس ناشی از نگرانی در مورد عمر باتری، از جمله دردسرهای شارژ آن است. به عبارت دیگر باتری خوب فراموش می شود. با فناوری شارژ بی سیم که امروزه داریم، همیشه باید گوشی خود را در یک مکان، ایستگاه شارژ، نگه دارید تا دستگاهتان آب بکشد. به محض برداشتن دستگاه، شارژ متوقف می شود. در حالت ایده آل، گوشی شما باید بدون حرکت شارژ شود. اگرچه قبلاً دیده‌ایم که برخی از شرکت‌ها، از جمله شیائومی و موتورولا، قدرت واقعی شارژ بی‌سیم را به نمایش گذاشته‌اند، اما این فناوری به زمان بیشتری نیاز دارد تا به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.

  1. 5- استفاده غیر ضروری از فضا را کاهش دهید

تقریباً همه ابزارهای فناوری دارای برخی نرم افزارهای اشغال و استفاده نشده هستند. در حالی که آیفون‌ها و تلفن‌های اندرویدی استاندارد نرم‌افزار تمیزی را ارائه می‌کنند، تلفن‌های اندرویدی ارزان‌تر دارای برنامه‌های از پیش نصب‌شده بی‌فایده‌ای هستند که فضای ذخیره‌سازی شما را اشغال می‌کنند و در پس‌زمینه اجرا می‌شوند تا باتری شما را مصرف کنند. این نرم افزار اشغالگر یکی از دلایل اصلی ارزان بودن گوشی های چینی در مقایسه با سایر جایگزین های اندرویدی است. اگر تنها چیزی که هنگام خرید یک گوشی می خواهید یک گوشی ارزان است، به فضایی که آن را اشغال می کند فکر کنید. اما این موضوع برای گوشی های میان رده و پرچمدار کاملا غیرقابل قبول است. امیدواریم این مشکل هر چه زودتر حل شود.

  1. 6- ردپای کربن را کاهش دهید

صحبت از فناوری بدون اشاره به اثرات مضر آن بر محیط زیست غیرممکن است و صنعت گوشی های هوشمند نیز با این واقعیت غریبه نیست. امروزه، بسیاری از غول‌های فناوری ماموریت دارند تا ردپای کربن خود را با استفاده از مواد بازیافتی در فرآیند تولید خود کاهش دهند و در زنجیره تامین خود تجدید نظر کنند. و حتی اگر ابتکار خوبی باشد، کافی نیست. اکنون گوشی های هوشمند مدرن به اندازه ای قدرتمند هستند که نیازی به تعویض هر سه سال یکبار آنها ندارید. مردم اغلب به دلیل قدیمی بودن باتری گوشی خود را تعویض می کنند، بنابراین می توانید بدون خرید باتری جدید، باتری را تعویض کنید تا حس نو بودن گوشی خود را به دست آورید. استفاده طولانی تر از تلفن، بهترین راه برای به حداقل رساندن ردپای کربن است.

گوشی های هوشمند یکی از سریع ترین فناوری های در حال رشد زمان ما هستند. در حالی که این یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، معرفی ویژگی‌های بالا ما را وارد عصر بعدی فناوری موبایل می‌کند: دورانی که تلفن‌ها می‌توانند تا یک هفته کامل استفاده کنند، آسیب کمتری به کره زمین وارد کنند، صفحه نمایش کمتری داشته باشند. ، و یک تجربه نرم افزاری روان را ارائه دهید. بهترین ها برای گوشی های هوشمند هنوز در راه است و ما شاهد چیزهای غیرقابل تصوری هستیم.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا