اخبار فناوری

بایدن از اپل می‌خواهد تغییرات اساسی در iOS 17 ایجاد کند

گزارشی که این هفته توسط دولت بایدن منتشر شد، توصیه می‌کند که اپل تغییرات عمده‌ای را در iOS 17 اعمال کند. این تغییرات سیاست‌های اپ استور را هدف قرار می‌دهند.

آپدیت iOS 17 ممکن است تغییرات قابل توجهی برای اپ استور داشته باشد

اداره ملی مخابرات و اطلاعات (NTIA) مشاور اصلی رئیس جمهور ایالات متحده در مورد سیاست های مخابراتی و اینترنت است. در آوریل 2022 سازمان NTIA تحقیقاتی را برای تجزیه و تحلیل رقابت بین سیستم عامل های تلفن همراه آغاز کرد.

تحقیقات طی حکمی انجام شد. هدف ایجاد تغییر و بهبود رقابت بود. همچنین هدف آن کاهش موانع برای تازه واردان و بهبود تجربه کاربری است.

NTIA آمریکا

NTIA آمریکا

امروز NITA اولین گزارش از iOS اپل را منتشر کرد. در همین راستا می توان تغییرات زیر را در اپ استور و به طور کلی iOS مشاهده کرد:

1- اپل باید فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث اجازه حضور این علامت نمی تواند مانع از نصب برنامه های خارج از اپ استور توسط کاربران شود. همچنین، باید به فروشگاه‌های برنامه و برنامه‌های وب جایگزین اجازه دهد.

2- توسعه دهندگان باید آزادانه از سیستم های پرداخت یکپارچه خود استفاده کنند.

3- دیگر محدودیت موتور مرورگر برای برنامه های مرورگر شخص ثالث وجود ندارد.

4- برنامه های از پیش نصب شده و گزینه های پیش فرض محدود باشد.

5- کاربران باید آزادانه برنامه های پیش فرض خود را انتخاب کنند. iOS باید به طور پیش فرض اجازه حذف یا پنهان کردن برنامه ها را بدهد.

6. اپل باید فرآیندهای بررسی خود را در فروشگاه اپل بهبود بخشد.

اولین گزارش iOS 17 اپل با نکاتی از سری آیفون 15 منتشر شده است

این گزارش قوانین جدید و اقدامات لازم ضد انحصار را توصیه می کند. به گفته آنها، اپل به عنوان مانعی برای بهبود شرایط رقابتی است.

خارج از آمریکا، کشورهای دیگر در تلاش برای ایجاد تغییرات هستند. هند، اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی تلاش های خود را علیه اپل و سیاست های فعلی آن آغاز کرده اند. در نتیجه شایعاتی مبنی بر تغییرات عمده در iOS17 وجود دارد.

شایعات اخیر نشان می دهد که اپل در نهایت به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های خارج از اپ استور را نیز نصب کنند. به همین ترتیب، این برند به فروشگاه های شخص ثالث اجازه می دهد تا روی iOS کار کنند.

اپل احتمالاً امکان دانلود برنامه ها از فروشگاه های شخص ثالث را در iOS 17 فراهم می کند

استودیوی Epic Games به تازگی تیزر بازی Fortnite را برای دستگاه های اپل منتشر کرده است. اپیک گیمز و اپل در بحبوحه نبرد حقوقی 2 ساله بر سر سیستم پرداخت درون برنامه ای اپل و قیمت آن بوده اند. در صورت اعمال تغییرات جدید، Fortnite ممکن است به زودی به iOS بازگردد.

نطر شما چی هست؟ به نظر می رسد که اقدامات ضدرقابتی و انحصاری اپل به زودی ضربه سختی خواهد خورد و بخش قابل توجهی از درآمد اپ استور آن کاهش خواهد یافت.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا