اخبار فناوری

بازگشت هواوی به رقابت در بازار موبایل، اپل و سامسونگ را نگران کرده است

شرکت چینی هوآوی که در زمینه تجهیزات مخابراتی فعال بود و بعدها به یکی از سازندگان افسانه ای در بخش تلفن همراه تبدیل شد، به دلیل تحریم های آمریکا جایگاه خود را از دست داد و منتظر مرگ این شرکت بودند. اما به نظر می رسد حالا بازگشت هواوی به رقابت با غول ها، اپل و سامسونگ را نگران کرده است. با مایفون مگ با

بازگشت هواوی به رقابت با غول‌ها، اپل و سامسونگ را نگران کرده است

همانطور که احتمالا می دانید، در سال 2018 هواوی در حال کار بر روی سیستم عاملی بود که در صورت از دست دادن دسترسی به نسخه خدمات موبایل گوگل این نرم افزار، جایگزین اندروید شود. چیزی که هواوی را در آن زمان نگران کرد این بود که شرکت چینی گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه ZTE به دلیل عدم رعایت قوانین ایالات متحده پس از فروش تجهیزات به کره شمالی و ایران در فهرست نهادهای ایالات متحده قرار گرفت. فروش این سکه ها تحریم های آمریکا را نقض می کند.

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، ZTE را از لیست تحریم ها حذف کرد، دولت او یک سال بعد، هوآوی را به لیست تحریم ها اضافه کرد و تا به امروز در آنجا باقی مانده است. در آگوست 2019، هواوی سیستم عامل هارمونی را معرفی کرد. ریچارد یو، رئیس امور مصرف کنندگان در این شرکت در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: این سیستم عامل برای اجرا بر روی دستگاه های مختلف مانند تلفن های هوشمند، بلندگوهای هوشمند، اتومبیل ها، رایانه ها، ساعت های هوشمند و تبلت ها طراحی شده است.

بازگشت هواوی به رقابت

نکته جالب این است که HarmonyOS 3.0 به طور پیش فرض بر روی سری Mate 50 امسال نصب شده است. HarmonyOS 3.0 از قبل روی سری Mate 50 که اوایل امسال عرضه شد، نصب شده بود. طبق گزارش GizChina، سیستم عامل هارمونی بر روی بیش از 320 میلیون گوشی اجرا می شود. این سیستم عامل با رشد سالانه 113 درصدی، سومین سیستم عامل بزرگ موبایل در جهان پس از اندروید و iOS است. این آمار برای شرکتی که باید با دست های بسته از پشت به رقابت بپردازد، موفقیت چندانی نیست.

نصب برنامه های شخص ثالث بر روی پلتفرم هارمونی نیز در حال افزایش است و بیش از 250 میلیون واحد از محصولات مانند لامپ، تلویزیون، مایکروویو و یخچال از سیستم عامل استفاده می کنند. این پلتفرم با نرخ رشد 212 درصد در سال به توسعه خود ادامه می دهد. AppGallery اپ استور اختصاصی هوآوی نیز به سرعت در حال رشد است و اکنون سومین فروشگاه بزرگ جهان پس از فروشگاه گوگل پلی و اپ استور است. اما این فروشگاه، حداقل در حال حاضر، کمی ناامید کننده است، زیرا فقط 220000 برنامه دارد (در مقایسه با نزدیک به 2.5 میلیون برنامه در Play Store)، اما همچنان می تواند به بیش از 580 میلیون کاربر ماهانه خدمات ارائه دهد.

بازگشت هواوی به رقابت

به گزارش خبرگزاری PhoneArenaیک سال پس از قرار گرفتن هوآوی در فهرست تحریم ها، این شرکت از دریافت تراشه های ساخته شده توسط سازندگان تراشه با استفاده از فناوری های آمریکایی منع شد. هواوی برای دو سری پرچمدار آخر خود (سری P50 سال 2021 و سری Mate 50 امسال)، مجوز استفاده از نسخه های 4G تراشه های اسنپدراگون کوالکام را دریافت کرده است. به عنوان مثال، میت 50 پرو امسال از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل اول استفاده می کند که فقط با سیگنال های 4G کار می کند.

بزرگترین سازنده تراشه چین، SMIC، به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند به دستگاه‌های لیتوگرافی پیشرفته که برای حک کردن مدارها روی ویفرهایی نازک‌تر از عرض یک موی انسان استفاده می‌شوند، دسترسی داشته باشد. در واقع، آمریکا با اعمال این تحریم ها تضمین می کند که این دستگاه های لیتوگرافی فرابنفش شدید (EUV) قابل واردات توسط چین نباشد. اما MyDrivers می‌گوید هواوی اخیراً یک درخواست ثبت اختراع ارائه کرده است که برخی از اجزای EUV و فرآیند لیتوگرافی EUV را پوشش می‌دهد. شماره درخواست این پتنت 202110524685X است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا