اخبار فناوری

ایده لباسشویی قابل شستشو با ماشین لباسشویی به انتخاب الکترونیک به انتخاب جشنواره ملی نوآوری ایران به انتخاب دانشگاه شریف

ایده ماشین لباسشویی قابل شستشو با ماشین لباسشویی با فناوری ضدعفونی ازن (Blue shine) که به مرحله بازاریابی و فروش رسیده است، در سال 1401 در هفتمین جشنواره ملی نوآوری ایران و توسط دانشگاه شریف به عنوان ایده برتر انتخاب شد. گواهینامه و لوح زرین جشنواره را دریافت کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، ساناز منصف، مدیر واحد نوآوری اسنو تک (مرکز توسعه و نوآوری فناوری الکترونیک) در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ایرانی نوآوری دانشگاه شریف که با حضور به مدیران این دانشگاه و مدیران گروه های تحقیق و توسعه صنایع و بنگاه های مختلف به نمایندگی از گروه صنعتی الکترونیک لوح طلای جشنواره اهدا شد.

دانشگاه شریف هر ساله بهترین ها را در زمینه نوآوری به نمایش می گذارد. گروه صنعتی الکترون الکترونیک امسال با طرح «ماشین لباسشویی شستشو در واش با فناوری ضدعفونی گاز ازن» در این جشنواره شرکت کرد و این طرح پس از کسب امتیاز لازم به عنوان برترین ابداع ایرانی در سال 1401 انتخاب شد.

بو زدایی، افزایش طول عمر لباس ها، کاهش زمان شستشو و کاهش مصرف انرژی از ویژگی های فناوری ضدعفونی ازن است.

(آبی درخشان) و قابلیت افزودن لباس در هنگام شستشو و مصرف انرژی 60 درصد بهینه تر از حالت استاندارد از ویژگی های مدل شستشو به شستن است.

رئیس واحد نوآوری اسنوتک در این خصوص گفت: این ایده نوآورانه در قسمت محصول ارائه شد. علاوه بر این، یکی از نقاط قوت این ایده تجاری سازی آن است، زیرا ماشین لباسشویی اوزون در حال حاضر در مرحله عرضه به بازار است.

وی با بیان اینکه در دومین بخش از جشنواره بزرگ نوآوری ایران، پنل تخصصی در قالب پرسش و پاسخ با حضور روسای نوآوری پتروشیمی جم، بانک پاسارگاد، اسنواتک و ایران خودرو برگزار شد، گفت: تجربه ساخت و مفهوم سازی این محصول در قالب پنل در دانشگاه شریف با شرکت کنندگان در میان گذاشته شد و شرکت کنندگان در پنل به سوالاتی در زمینه نوآوری پاسخ دادند.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره ملی نوآوری ایران توسعه اقتصاد دانش بنیان و تقویت اکوسیستم فناورانه کشور است. از این رو شرکت هایی که ایده های آنها امتیاز لازم را در این رویداد دریافت کردند، تجربیات خود را به اشتراک می گذارند.

رصدخانه فناوری با هدف نظارت بر نظرات مشتریان راه اندازی شده است

در بخش پرسش و پاسخ این جشنواره، در بخش پرسش و پاسخ جشنواره، مدیر نوآوری اسنوتک در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان انطباق نوآوری در مرکز اسنو تک با محصولات این کارخانه. صنعت گفت: مرکز اسنوتک حدود دو سال پیش در دانشگاه اصفهان تاسیس شد و با توجه به اینکه تحت عنوان تحقیق و توسعه پیشرفته فعالیت می کند، در حال کار بر روی نحوه دریافت نیازهای مشتریان و تبدیل آنها به محصول یا فرآیند است. این مرکز در معتبرترین دانشگاه های کشور توسعه می یابد و اسنوتک در آینده نزدیک در چند دانشگاه مادر دیگر نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی از راه اندازی رصدخانه فناوری در مرکز اسنو تک برای پیگیری بازخورد مشتریان خبر داد و افزود: به منظور نظارت مناسب بر بازار و فناوری، به زودی رصدخانه فناوری را برای پیگیری نظرات مشتریان راه اندازی خواهیم کرد.

مدیرکل نوآوری اسنوتک در پاسخ به نقشی که نوآوری در شکل دهی به بنگاه ها در شرایط کنونی کشور خواهد داشت، گفت: برگزاری جشنواره نوآوری نشان دهنده جهش رو به جلو در نوآوری کسب و کارها است.

وی افزود: نقش نوآوری در آینده شرکت ها به نگرش مدیران بستگی دارد و باید در قالب نوآوری مشتری مداری به این موضوع پرداخت.

مدیر نوآوری اسنوتک در پاسخ به این سوال که چه تغییراتی در حوزه نوآوری تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، گفت: متاسفانه در ایران با نوآوری به عنوان یک پدیده پیچیده برخورد می کنیم در حالی که نوآوری باز دارای شاخص های کیفی بسیاری است و با این رویکرد مرکز اسنو تک در گروه صنعت انتخاب الکترونیک با هدف شبکه سازی در حوزه نوآوری راه اندازی شد.

وی ادامه داد: اگر نوآوری در ساختار ارگانیک آن قرار گیرد، امکان واکنش سریع به تغییرات وجود دارد و سازمان های آینده می توانند با اجرای این اقدام در قالب یک ساختار ارگانیک، نوآوری را شکل دهند.

لازم به ذکر است گروه صنعتی الکترون الکترونیک با استقبال شرکت کنندگان در نمایشگاه نوآوری ایران که همزمان با این جشنواره و با حضور شرکت های برگزیده برگزار شد، به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ داد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا