اخبار فناوری

اپل کار بر روی تراشه M2 Extreme را متوقف کرده است

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل همچنان به آزمایش یک مدل کاملاً جدید مک پرو با تراشه M2 Ultra ادامه می‌دهد، اما این شرکت احتمالاً برنامه‌های خود را برای معرفی یک پیکربندی پیشرفته‌تر با اصطلاحاً کنار می‌گذارد.M2 Extreme“کاهش یافته است.

عدم معرفی تراشه M2 Extreme اپل

در آخرین ویرایش خبرنامه برای روشن شدن خود گورمن گفت که مک پرو با تراشه M2 Ultra با حداکثر 24 هسته CPU، 76 هسته GPU و حداقل 192 گیگابایت رم در دسترس خواهد بود. مانند مک پرو فعلی، انتظار دارد مدل جدید همیشه قابل ارتقا باشد و امکان افزودن حافظه، ذخیره سازی و سایر اجزا را فراهم کند.

به گفته Gurman، پیش از این انتظار می رفت که یک مدل رده بالا با تراشه M2 Extreme با پردازنده 48 هسته ای و پردازنده گرافیکی 152 هسته ای عرضه شود، اما او معتقد است که پیکربندی به دلیل هزینه و پیچیدگی های ساخت لغو شده است.

عدم معرفی تراشه M2 Extreme اپل

عدم معرفی تراشه M2 Extreme اپل

بعلاوه، بر اساس ساختار قیمت فعلی اپل، M2 Extreme Mac Pro احتمالا حداقل 10000 دلار قیمت دارد که آن را به یک محصول فوق العاده خاص تبدیل می کند. اما احتمالاً ارزش هزینه های توسعه، منابع مهندسی و پهنای باند تولید را نداشت.

مک پرو فعلی مبتنی بر اینتل در دسامبر 2019 عرضه شد و با قیمت پایه 5999 دلار در ایالات متحده شروع می شود. بدون مقدمه، مدل جدید احتمالاً در سال 2023 وارد بازار خواهد شد، اما گورمن جدول زمانی دقیقی ارائه نکرده است.

همانطور که اشاره شد، تصور می شد تراشه «M2 Extreme» با ترکیب دو تراشه M2 Ultra معرفی شود که می تواند قدرت فوق العاده بالایی را برای ارمغان به ارمغان بیاورد. M2 Extreme می تواند دلیلی برای معرفی نسبتا کند مک پرو جدید باشد. در ماه جولای، گورمن گفت که اپل در حال آماده سازی M1 Mac Pro است، اما آن را به نفع توسعه تراشه قدرتمندتر M2 Extreme عرضه نمی کند..

نظر شما در مورد عدم معرفی چیپست M2 Extreme توسط اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا