اخبار فناوری

اپل ویژگی های دسترسی جدیدی از جمله تشخیص درب، زیرنویس زنده و Apple Watch Mirroring را معرفی کرده است

به مناسبت روز جهانی آگاهی از دسترسی، اپل تعدادی از ویژگی‌های دسترسی جدید را که اواخر امسال برای آیفون، آی‌پد، اپل واچ و مک منتشر خواهد شد، رونمایی کرده است. این شرکت می‌گوید که ویژگی‌های جدید به کاربران دارای معلولیت راه‌های بیشتری برای «پیمایش، اتصال و بهره‌برداری از محصولات اپل» می‌دهد.

ویژگی های جدید دسترسی اپل

در اینجا نگاهی به برخی از ویژگی های دسترسی جدید اپل می اندازیم:

تشخیص درب

یکی از ویژگی‌های جدید Door Detection نام دارد که به گفته اپل می‌تواند به کاربران در پیدا کردن درب هنگام رسیدن به مقصد جدید کمک کند. تشخیص درب می‌تواند به کاربران کمک کند تا بفهمند که چقدر از یکدیگر فاصله دارند و ویژگی‌های آن، از جمله باز یا بسته بودن آن را توصیف کنند. اگر در بسته باشد، این عملکرد می تواند به کاربر اطلاع دهد که آیا می توان درب را با فشار دادن، چرخاندن دکمه یا کشیدن دکمه باز کرد یا خیر.

تشخیص درب همچنین می تواند علائم و نشانه های اطراف در را بخواند، مانند شماره اتاق یا “یک نماد ورودی قابل دسترسی وجود دارد”. ویژگی تشخیص درب با ترکیبی از LiDAR، دوربین آیفون یا آیپد شما و یادگیری ماشین کار می کند.

Apple Watch Mirroring و Quick Actions

برای کاربران اپل واچ، اپل قابلیت جدیدی به نام Apple Watch Mirroring را معرفی کرده است. این توضیح می دهد که چگونه می توان ساعت اپل را «در دسترس تر از همیشه برای افراد دارای معلولیت جسمی» قرار داد.

اپل توضیح می‌دهد که Apple Watch Mirroring به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از ویژگی‌های کمکی آیفون مانند فرمان صوتی و کنترل سوئیچ، و از ورودی‌هایی مانند دستورات صوتی، عملکردهای صوتی، ردیابی سر یا سوئیچ‌های خارجی طراحی‌شده برای آیفون، اپل واچ را کنترل کنند. جایگزینی برای ضربه زدن بر روی صفحه نمایش اپل واچ.

Apple Watch Mirroring از ترکیبی از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، از جمله «پیشرفت‌های داخلی AirPlay» استفاده می‌کند. نکته کلیدی در اینجا این است که کاربرانی که به این ویژگی ها اعتماد می کنند می توانند به مواردی مانند اکسیژن خون، ضربان قلب، تمرکز حواس و موارد دیگر از Apple Watch خود دسترسی داشته باشند.

اقدامات سریع یکی دیگر از ویژگی های جدید اپل واچ:

با عملکرد سریع جدید در اپل واچ، دو بار ضربه زدن می‌تواند به تماس تلفنی پاسخ دهد یا پایان دهد، اعلان را رد کند، عکس بگیرد، پخش کند یا رسانه را در برنامه Now Playing متوقف کند، و یک جلسه تمرین را شروع کند، مکث یا از سر بگیرد. این مبتنی بر فناوری نوآورانه به کار رفته در Apple Watch AssistiveTouch است که به کاربران دارای معلولیت این امکان را می‌دهد که اپل واچ را با حرکاتی مانند نیشگون گرفتن یا ضربه زدن بدون نیاز به ضربه زدن روی صفحه کنترل کنند.

ویژگی های جدید دسترسی اپل

ویژگی های جدید دسترسی اپل

برای جامعه ناشنوایان و کم شنوایان، اپل زیرنویس زنده را برای آیفون، آی پد و مک معرفی کرده است. این ویژگی با زیرنویس‌های صوتی بلادرنگ، از جمله تماس‌های FaceTime، هر رسانه اجتماعی یا سایر برنامه‌های ویدیویی، پخش جریانی رسانه یا حتی «چت کردن با کسی که در کنار شماست» کار می‌کند.

اپل می گوید:

زیرنویس زنده در FaceTime مکالمات پاسخگوی خودکار را برای شرکت‌کنندگان در تماس فعال می‌کند و تماس‌های ویدیویی گروهی را برای کاربران کم‌شنوا آسان‌تر می‌کند. وقتی از Live Caption برای تماس‌ها در Mac استفاده می‌شود، کاربران می‌توانند پاسخی را تایپ کنند و با صدای بلند در زمان واقعی با دیگران در مکالمه صحبت کنند. از آنجایی که زیرنویس‌های زنده روی دستگاه تولید می‌شوند، اطلاعات کاربر خصوصی و امن باقی می‌ماند.

ویژگی های دسترسی جدید بیشتر از اپل

دیگر ویژگی‌های دسترسی جدید که اپل امروز معرفی کرد عبارتند از:

VoiceOver، صفحه خوان پیشرو در بازار اپل برای افراد نابینا و کم بینا، از بیش از 20 زبان و زبان دیگر از جمله بنگالی، بلغاری، کاتالان، اوکراینی و ویتنامی پشتیبانی می کند.

بادی کنترلر، کاربران می توانند از یک مراقب یا دوست بخواهند که به آنها در انجام یک بازی کمک کند. Buddy Controller هر دو کنترلر بازی را در یک بازی ترکیب می کند، بنابراین کنترلرهای متعدد می توانند ورودی را برای یک بازیکن واحد مستقیم کنند.

با Siri Pause Time، کاربرانی که اختلالات گفتاری دارند می توانند مدت زمان انتظار سیری را قبل از پاسخ به درخواست تعیین کنند.

حالت املای فعال شده با صدا به کاربران امکان می دهد با استفاده از ورودی حرفه ای املای سفارشی را دیکته کنند.

تشخیص صدا را می توان برای تشخیص صداهای خاص محیط شخصی مانند زنگ در، زنگ در یا لوازم خانگی شخصی سازی کرد.

برنامه Apple Books تم‌های جدیدی را معرفی می‌کند و گزینه‌های سفارشی‌سازی مانند فاصله خط و برجسته، حروف تایپ و کلمه را برای تجربه خواندنی حتی در دسترس‌تر معرفی می‌کند.

اپل می‌گوید این ویژگی‌ها اواخر امسال از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری در دسترس خواهند بود. شما همچنین می توانید در بیانیه مطبوعاتی شرکت کامل، اطلاعات بیشتر دریافت کنید.

نظر شما در مورد ویژگی‌های دسترسی جدید اپل چیست و چقدر برای افراد دارای معلولیت مفید است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا