اخبار فناوری

اپل ممکن است آیفون و آیپدهای آینده را در یک پشتیبانی چند کاربره با هم ادغام کند.

مدل های آیفون و آیپدهای آینده از یک پشتیبانی چند کاربری بهره مند می شوند.

اپل ممکن است آیفون و آیپدهای آینده را در یک پشتیبانی چند کاربره با هم ادغام کند.

آیفون و آیپد پیشرفت زیادی داشتند و در ابتدا هر دو دستگاه از یک ماهیت برخوردار بودند. در حقیقت آیپد یک آیفون خیلی بزرگ است که البته بدون قابلیت های تلفن همراه می باشد. حالا، آیپد فاصله ی بین آیفون و لپ تاپ را از بین برده است. به هر حال، در حالی که ممکن است این یک بحث طولانی باشد، اپل طرح های دیگری برای آن دو دستگاه دارد. دقیقاً ممکن است آیفون و آیپدهای آینده یک پشتیبانی چند کاربری ارائه دهند که این امکان را به این خانواده ی یکپارچه می دهد که یک محصول واحدی را به اشتراک بگذارند.

همانطور که در آخرین ثبت اختراع اپل گزارش شده است مدل های آیفون و آیپدهای آینده از یک پشتیبانی چند کاربری بهره مند می شوند.

همانطور که قبلاً بیان شده است، اپل در حال کار بر روی فناوری Secure Enclave می باشد که امکان پشتیبانی چند کاربری را از طریق آیفون و آیپد فراهم می کند (این موضوع توسط وبگاه AppleInsider اعلام شده است). به هرحال با توجه به ثبت اختراع هیچ اشاره ای به iOS نشده است. اپل سعی می کند که کل کارکرد یا عملکرد را تا حد ممکن یکپارچه و امن سازد. این دستگاه از چندین رمز عبور، کلیدهای رمزگذاری منحصر به فرد، و موارد دیگر استفاده می کند که مربوط به هر کاربر است. کاربر قبل از اینکه به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کند در روی صفحه ی ورود احراز هویت می کند. توجه کنید که داده ها می بایست رمزگذاری شوند و اگر رمزگذاری نشود یک کاربر قادر است بدون نیاز به رمزهای عبور به اطلاعات فرد دیگری دسترسی پیدا کند.

برای پشتیبانی چند کاربری آیفون و آیپد یک مشکل کوچک وجود دارد. برخی از ویژگی ها منحصر به کاربر اصلی می باشد در حالی که دیگران می توانند به ویژگی های معمولی دسترسی داشته باشند. برای مثال، اپل پی (Apple Pay)، ورود به سیستم اپ استور (App Store) و دیگر ویژگی ها مانند آیکلود (iCloud) منحصر به فرد می باشد. این مورد همچنین برای خریدهای درون برنامه ای، اشتراک برنامه ها و موارد دیگر قابل اجرا است. ثبت اختراع اپل همچنین جزئیات استفاده از پردازنده های جانبی را ارائه می دهد که به صورت جداگانه عمل می کنند. SoC چندین دستگاه جانبی امن و عملکردهای ورودی و خروجی در سیستم عامل دیگر را فعال می کند.

با کمال تعجب، اپل در ثبت اختراع اشاره ای به تراشه ی امنیتی T2 نکرده است. این مورد باعث می شود که احتمال دهیم اپل روی تراشه ی دیگری کار می کند. ثبت اختراع همچنین توضیح می دهد که چطور SEP اجازه ی دسترسی محدود به اطلاعات شخصی را می دهد در حالی که مدیر حق دسترسی به سایر کاربران را دارد. کاربران می توانند از طریق آپشن های حسگر اثر انگشت (Touch ID)، قابلیت تشخیص چهره (Face ID) و رمز عبور (Passcode) وارد سیستم شوند. اگر کاربری بخواهد به اطلاعات شخصی دیگری وارد شود، مکانیسم جدید اپل سرعت سیستم را کاهش می دهد که Passcode throttling نامیده می شود. این مکانیسم جدید برای محدود کردن میزان استفاده ی یک کاربر غیرمجاز برای وارد کردن رمزهای عبور نادرست استفاده می شود.

دوستان، مطالب همین است و بس. به محض اینکه اطلاعات بیشتری در مورد پشتیبانی چند کاربری آیفون و آیپد به دست آوردیم به اشتراک خواهیم گذاشت. اخبار را به راحتی باور نکنید زیرا اپل اختراعات زیادی را ثبت می کند و لازم نیست این محصول را به این زودی رونمایی کند. آیا مایلید ویژگی اضافه شده را در iOS 15 ببینید؟ لطفاً نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا