اخبار فناوری

اپل در حال کار بر روی مک بوک پرو با صفحه نمایش لمسی برای سال 2025 است

به گزارش امروز مارک گورمن از بلومبرگبا وجود سال ها مقاومت اپل، این شرکت اکنون در حال کار بر روی افزودن صفحه نمایش لمسی به مک بوک ها است. این گزارش ادعا می کند که یک مک بوک پرو جدید با نمایشگر OLED می تواند اولین مکی با صفحه لمسی باشد که در سال 2025 عرضه می شود.

مک بوک پرو با صفحه نمایش لمسی اپل

گورمن می گوید مهندسان اپل “به طور فعال در این پروژه مشارکت دارند” و این نشان می دهد که این شرکت به طور جدی در حال بررسی یک مک صفحه لمسی است. اولین مک‌بوک پرو با صفحه‌نمایش لمسی، طراحی سنتی لپ‌تاپ با ترک‌پد و صفحه‌کلید را حفظ کرده است، اما نمایشگر از ورودی لمسی مانند آیفون یا آی‌پد نیز پشتیبانی می‌کند.

طبق این گزارش، اولین مک های لمسی احتمالاً از macOS استفاده خواهند کرد، زیرا اپل در حال حاضر برنامه ای برای ترکیب iPadOS و macOS ندارد. با این حال، برنامه‌های آیفون و آی‌پد در مک‌های دارای تراشه‌های سیلیکونی اپل در دسترس هستند.

مک بوک پرو با صفحه نمایش لمسی اپل

مک بوک پرو با صفحه نمایش لمسی اپل

اپل در طول سال‌ها بارها ایده مک‌بوک با صفحه‌نمایش لمسی را رد کرده است، بنابراین اگر طرح جدید عملی شود، یک تغییر اساسی در فلسفه برای این شرکت خواهد بود. استیو جابز با این ایده مخالف بود. جابز آن را یک ایده “از نظر ارگونومیک وحشتناک” نامید. در سال 2010، زمانی که iPad معرفی شد، او گفت:سطوح لمسی نمی خواهند عمودی و بعد از مدت ها بازوی شما خسته می شود.»

در سال 2021، مدیر ارشد بازاریابی اپل، تام بوگر، توضیح داد که iPad “بهترین کامپیوتر صفحه لمسی” در جهان است و Mac “کاملاً برای ورودی غیر مستقیم بهینه شده است”. در آن زمان، بوگر گفت اپل هیچ دلیلی برای تغییر آن و ارائه عملکرد صفحه لمسی به مک ندارد. ظاهرا همه چیز در حال حاضر تغییر کرده است و اپل فکر می کند زمان آن رسیده که یک مک با صفحه نمایش لمسی را در نظر بگیرد.

نظر شما در مورد مک بوک پرو با صفحه نمایش لمسی اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا