اخبار فناوری

اپل در حال کار بر روی افزودن قابلیتی به آیفون است که 5 سال پیش به گوشی های اندرویدی اضافه شده بود

قرض گرفتن ایده های جالب از دنیای فناوری چیز جدیدی نیست. حتی نمی توان گفت که مختص یک برند خاص است. به عنوان مثال، اخیرا گزارشی منتشر شده است که می گوید اپل در حال کار بر روی افزودن ویژگی به آیفون است که 5 سال پیش به گوشی های اندروید اضافه شده است. اما این ویژگی جدید آیفون چیست؟

ویژگی جدید آیفون می تواند شارژ بی سیم معکوس باشد

بر اساس منبع گزارش، ظاهرا اپل می خواست با عرضه آیفون 14 در نهایت قابلیت شارژ معکوس را عرضه کند. شایعات حاکی از آن است که این ویژگی قرار بود در انحصار آیفون 14 پرو باشد اما این شرکت مجبور شد با آن مواجه شود. تیم مهندسی این امر مانع از رسیدن آن به بازه زمانی مناسب برای رسیدن به تولید انبوه شد.

شارژ معکوس برای اولین بار با هواوی میت 20 پرو در سال 2018 به اکوسیستم اندروید معرفی شد. از آن زمان و در طول سال ها، این ویژگی به تعدادی دیگر از دستگاه های اندرویدی که معمولاً پرچمداران هستند، رسیده است.

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

البته بد نیست بدانید که ظاهرا اپل قصد داشته از این قابلیت در سال 2019 استفاده کند. این مشکل در کالبد شکافی آیفون 11 پرو مکس که شارژ معکوس آن غیرفعال شده بود، آشکار شد. این شایعه حتی به آیفون 12 نیز مربوط می شد، زیرا پرونده کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) نشان داد که آیفون 12 دارای سخت افزار شارژ بی سیم معکوس است، اما غیرفعال شده است.

حتی پاوربانک MagSafe آیفون 12 نیز به این ویژگی اشاره کرده است. گفته می شود زمانی که آیفون 12 به برق وصل می شد، قرار بود پاوربانک از طریق این قابلیت توسط آیفون شارژ شود!

در این گزارش همچنین اشاره شده است که اپل ممکن است دوباره این ویژگی را به تاخیر بیاندازد یا احتمالاً آن را لغو کند. به نظر می رسد که این غول فناوری برای حل چالش های مدیریت گرما و سرعت شارژ تلاش کرده است.

نطر شما چی هست؟ شارژ بی سیم معکوس چقدر برای شما مهم است؟ در واقع این قابلیت به دلیل قدرت شارژ پایین آن عمدتاً برای شارژ ساعت هوشمند یا هدفون استفاده می شود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا