اخبار فناوری

اپل تایید کرده است که آیفونی با پورت USB C در راه است

با لجبازی که فقط از اپل (!) می آید، تولید آیفون با پورت لایتنینگ در حال انجام است. اگرچه برای کاربر و محیط زیست بهتر است، اما چندین نسل قبل از USB C در آیفون ها استفاده می شد، همانطور که به تدریج در iPad ها این کار را انجام داد و اکنون هیچ آی پد جدیدی با پورت لایتنینگ وجود ندارد. امروز اپل رسما ورود آیفون با پورت USB C را تایید کرد.

آیفون با پورت USB-C

اپل به طور مستقیم تایید کرده است که آیفون در حال انتقال به USB-C است. در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال، مدیر ارشد بازاریابی اپل، گرگ جوسویاک، گفت که این شرکت پورت Lighting را جایگزین خواهد کرد، حتی اگر تیمش از این تغییر راضی نبود.

در این مصاحبه کریگ فدریگی، معاون نرم‌افزاری نیز حضور داشت، اما هیچ‌کدام از آنها مشخص نکردند که دقیقاً چه زمانی این حرکت انجام می‌شود.

مدیران اپل می گویند:

“این اروپایی ها هستند که برنامه را به مشتریان اروپایی دیکته می کنند.”

این یک راه پیچیده برای گفتن چیزی در مورد زمان انتقال به USB C است. او از پاسخ دادن به اینکه آیا اپل پورت متفاوتی را برای بازارهای غیر اروپایی انتخاب خواهد کرد یا خیر، خودداری کرد، اما ما فکر می کنیم که این انتقال بسیار بعید است.

او همچنین از تعهد اپل به مسیر خود و اعتماد به مهندسان این شرکت به جای پیروی از استانداردهای قانونگذار و استفاده از سخت افزارهای شخص ثالث صحبت کرد. او حتی درباره استفاده از پورت microUSB صحبت کرد و توضیح داد که چگونه اپل برای برآورده کردن خواسته‌های غیرمنطقی تحت فشار قرار گرفته است.

مدیر بازاریابی افزود: هد شارژر مشکل استانداردسازی کابل‌های جداشدنی را حل می‌کند و گفت: تغییر به USB-C ضایعات الکترونیکی زیادی ایجاد می‌کند زیرا مردم مجبورند کابل‌های جدید بخرند و کابل‌های قدیمی را دور بریزند.

با این حال، اپل میزان زباله های الکترونیکی تولید شده با قرار دادن کابل USB-C به USB-C را در جعبه آیفون های بدون شارژر خود تبلیغ نمی کند، زیرا هیچ یک از شارژرهای قدیمی آیفون این شرکت دارای دوشاخه نبودند. USB-C!

صرف نظر از منطق اپل، حرکت به یک پورت واحد کاری است که همه شرکت ها باید برای کمک به حفظ محیط زیست انجام دهند.

نطر شما چی هست؟ به نظر می رسد درگاه USB-C حداکثر تا زمانی که الزامات اتحادیه اروپا اجباری شود، توسط آیفون 15 به آیفون اضافه خواهد شد. اگرچه 2 سال پیش گزارشی داشتیم مبنی بر اینکه اپل قبل از انتقال به USB C، آیفون را کاملا بی سیم طراحی می کند.

اپل قبل از انتقال به USB C، آیفون را کاملا بی سیم طراحی کرد

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا