اخبار فناوری

اپل به زودی صفحه نمایش سفارشی خود را خواهد ساخت. شروع با پنل MicroLED برای Apple Watch Ultra

بلومبرگ بر اساس این گزارش، اپل قصد دارد از سال 2024 از صفحه نمایش های سفارشی خود برای دستگاه هایی مانند آیفون و اپل واچ استفاده کند. استفاده از صفحه نمایش های اختصاصی ساخته شده توسط اپل به این شرکت اجازه می دهد تا کمتر به شرکای نمایشگر فعلی خود مانند سامسونگ، ال جی و BOE وابسته باشد.

صفحه نمایش سفارشی ساخته شده توسط اپل

این روند با اپل واچ اولترا در اواخر سال 2024 آغاز خواهد شد و این دستگاه از فناوری نمایشگر MicroLED استفاده خواهد کرد. پس از معرفی نمایشگرهای MicroLED در اپل واچ، اپل آنها را به آیفون و سایر دستگاه ها نیز تعمیم خواهد داد. این صفحه نمایش ها احتمالا توسط یک فروشنده خارجی تولید می شوند، اما توسط اپل طراحی شده اند.

طبق گزارش بلومبرگ، اپل در تلاش است تا قطعات بیشتری را برای آیفون، آی پد و مک بسازد تا مجبور نباشد با تامین کنندگان قطعات شخص ثالث کار کند. اپل در حال حاضر در حال توسعه تراشه های سری A و M خود برای آیفون، آی پد و مک است و همچنین در حال کار بر روی آن است تراشه های مودم و سایر تراشه های بی سیم همچنین به شرکت اجازه می دهد تا به روابط خود با فروشندگانی مانند کوالکام و برادکام پایان دهد.

اپل همچنین در حال آزمایش نمایشگرهای MicroLED برای اپل واچ است و این فناوری رنگ های روشن تر و زنده تر و زاویه دید بهبود یافته را به ارمغان می آورد. بلومبرگ می‌گوید این نمایشگرها «محتوا را طوری می‌سازد که روی پانل نقاشی شده است».

صفحه نمایش سفارشی ساخته شده توسط اپل

صفحه نمایش سفارشی ساخته شده توسط اپل

این شرکت در ابتدا قصد داشت از نمایشگرهای MicroLED در اوایل سال 2020 استفاده کند، اما چالش‌های فنی برای غلبه بر آن وجود داشت. اپل همچنین قصد داشت از MicroLED برای نمایشگرهای بزرگتر استفاده کند، اما به دلیل هزینه بالای آن تصمیم گرفت ابتدا روی اپل واچ تمرکز کند. اپل میلیاردها دلار برای توسعه فناوری نمایشگر هزینه کرده است و این انتقال یکی از حیاتی ترین پروژه های این شرکت خواهد بود.

بلومبرگ هشدار می دهد که تاریخ هدف 2024 ممکن است به طور بالقوه به سال 2025 یا تعداد محدودی از دستگاه های جدید برای راه اندازی در صورت ادامه مشکلات تولید به عقب کشیده شود.

نظر شما در مورد نمایشگر سفارشی اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا