اخبار فناوری

اپل به استفاده از مودم 5G کوالکام در آیفون 15 ادامه خواهد داد

مارک گورمن از بلومبرگ او گزارش می دهد که اپل تا 15 سال آینده به تهیه تراشه های مودم از کوالکام برای سری آیفون های خود ادامه خواهد داد. کوالکام نیز مدتی پیش گفته بود که “اکثریت بزرگارائه تراشه های مودم برای دستگاه های اپل؛ با وجود شایعات قبلی مبنی بر اینکه تنها کسری از تراشه های مودم این شرکت از کوالکام تهیه خواهد شد.

استفاده از مودم 5G کوالکام در آیفون 15 اپل

کوالکام در نوامبر 2021 اعلام کرد که قصد دارد 20 درصد از تراشه‌های مودم اپل را در سال 2023 عرضه کند که نشان‌دهنده استفاده احتمالی از تراشه‌های مودم خود اپل است. اپل در تلاش است تا با توسعه فناوری مودم 5G، وابستگی خود به کوالکام را کاهش دهد. اما به نظر نمی رسد تراشه های اپل در سال 2023 عرضه خواهند شد آماده باش

گزارش Gurman بازتاب اطلاعاتی است که قبلاً از تحلیلگر محترم اپل، مینگ-چی کو شنیده ایم. کو در ژوئن 2022 گفت که کار اپل بر روی تراشه مودم 5G “شکست” داشته است و کوالکام تامین کننده مودم این شرکت برای سری آیفون های 2023 باقی خواهد ماند.

کو گفت که توسعه تراشه در حال حاضر متوقف شده است، اما کار روی آن در نهایت ادامه خواهد داشت. اپل باید تراشه مودم خود را بسازد، اما تکمیل کار و استفاده رضایت بخش در آیفون ها و سایر دستگاه ها زمان بیشتری می برد.

استفاده از مودم 5G کوالکام در آیفون 15 اپل

استفاده از مودم 5G کوالکام در آیفون 15 اپل

اپل در سال 2017 یک نبرد حقوقی را علیه کوالکام آغاز کرد و این شرکت را متهم کرد که حق امتیاز غیرمنصفانه‌ای را برای فناوری‌هایی که هیچ ارتباطی با آن ندارد دریافت می‌کند. با 5G، اپل می خواست از کوالکام دور شود تا به این شرکت پرداخت نکند و به جای آن از فناوری اینتل استفاده کند، اما اینتل نتوانست تراشه های 5G استاندارد اپل را تولید کند.

اپل مجبور شد اختلاف خود با کوالکام را حل و فصل کند و از آن زمان از تراشه های مودم 5G این شرکت برای آیفون و آیپدهای خود استفاده می کند. از آن زمان، اپل روی تراشه مودم خود کار می کند و حتی برای شروع کسب و کار تراشه مودم اینتل را خریداری کرده است. شایعات اولیه حاکی از آن بود که سال 2023 سالی خواهد بود که اپل آماده استفاده از مودم خود می شود، اما به نظر می رسد این روند کمی طولانی تر خواهد بود.

نظر شما در مورد استفاده از مودم 5G کوالکام در آیفون 15 اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا