اخبار فناوری

اپل از سامسونگ می خواهد که از فناوری پیشرفته تری در تولید صفحه نمایش آیفون 14 پرو استفاده کند

به گزارش رسانه های کره ای منتخباپل به تازگی از سامسونگ به عنوان تامین کننده اصلی صفحه نمایش آیفون 14 پرو خواسته است تا از روش تولید پیشرفته تری برای محافظت از پنل این گوشی ها در برابر آسیب های احتمالی و کاهش کیفیت تصویر استفاده کند.

استفاده از پیشرفته ترین فناوری سامسونگ در تولید نمایشگر آیفون 14 پرو اپل

آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس اولین گوشی های خانواده اپل هستند که بر خلاف سایر آیفون هایی که از بریدگی نمایشگر استفاده می کنند، دارای حفره نمایشگر کپسولی هستند. اکنون، طبق گزارش جدیدی از یک نشریه کره ای، اپل از سامسونگ خواسته است تا از تجهیزات جوهرافشان اضافی در تولید صفحه نمایش آیفون های پیشرفته استفاده کند تا سوراخی در صفحه ایجاد کند و پنل را حفظ کند. OLED اطراف آن.

برای ایجاد این صفحه، سامسونگ باید سوراخی را مستقیماً در پنل OLED ایجاد کند، اما این به این معنی است که این خطر وجود دارد که پیکسل ها و پانل اطراف سوراخ آسیب ببینند و آن را در معرض آسیب جدی قرار دهند. این گزارش می گوید که برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض رطوبت و اکسیژن احتمالی، سامسونگ سدی ساخته است که سوراخ کپسولی شکل را از پیکسل های اطراف جدا می کند.

این گزارش حاکی از:

این به دلیل اولین نمایشگر سوراخ‌دار اعمال شده در سری آیفون 14 پرو است. برای ایجاد سوراخ برای لنز دوربین سلفی و سایر سنسورها باید در قسمت بالایی صفحه نمایش OLED سوراخ ایجاد شود. با این حال، اگر بسته لایه نازک آسیب ببیند، پنل OLED در معرض رطوبت و اکسیژن قرار می گیرد و طول عمر محصول بسیار کاهش می یابد.

به همین دلیل، سامسونگ دیسپلی پس از ساخت کپسول نازک و الکترودهای لمسی پنل OLED سری آیفون 14 پرو، از تجهیزات جوهرافشان برای ایجاد مانعی استفاده کرد که حفره را از بقیه قسمت‌های صفحه جدا می‌کند. با ارتفاع نابرابر سامسونگ دیسپلی توانست این فرآیند را با استفاده از لیزر به جای تجهیزات جوهر افشان انجام دهد، اما اپل روش جوهر افشان را ترجیح می داد.

استفاده از پیشرفته ترین فناوری سامسونگ در تولید نمایشگر آیفون 14 پرو اپل

استفاده از پیشرفته ترین فناوری سامسونگ در تولید نمایشگر آیفون 14 پرو اپل

سامسونگ تجربه زیادی در تولید نمایشگرها از جمله پنل هایی با سوراخ های صفحه نمایش دارد. اکثر مدل های گوشی های هوشمند این شرکت دارای یک سوراخ نمایشگر هستند که دوربین جلو را در خود جای داده است. با این حال، این گزارش حاکی از آن است که اپل در ساخت نمایشگرهای آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس دقت بیشتری به خرج داده است تا اطمینان حاصل کند که ناچ با پیکسل های اطراف تداخل نداشته و کیفیت صفحه نمایش را کاهش نمی دهد.

ال جی دیسپلی، دیگر فروشنده صفحه نمایش اپل، نیز از همین روش برای دسته ای از پنل های آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس استفاده کرده است. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس دارای ناچ صفحه نمایش مشابه آیفون های قبلی هستند، اما گفته می شود با معرفی سری آیفون 15، مدل های استاندارد و پلاس نیز مانند مدل های پرو از طراحی جزیره دینامیک برخوردار خواهند بود.

نظر شما در مورد درخواست اپل برای استفاده از فناوری پیشرفته تر سامسونگ در تولید نمایشگر آیفون 14 پرو چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا