اخبار فناوری

اپل از روسیه به دلیل قانونی که روش های پرداخت جایگزین را برای سایر برنامه ها مجاز می کند، شکایت کرد

ظاهرا داستان شکایات پی در پی اپل کامل نیست. مدت ها پیش، اپل از اپیک گیمز به خاطر روش های پرداخت داخلی فورتنایت شکایت کرد که باعث شد اپل در هر پرداخت درون برنامه ای 30 درصد کارمزد را از دست بدهد. ما همچنان شاهد شکایت های اپل علیه روسیه به دلیل قانون اجازه دادن به روش های پرداخت جایگزین برای سایر برنامه ها هستیم. با ?? با من بودن.

شکایت اپل از روسیه؛ اختلاف اپل با روسیه بر سر گزینه های پرداخت آیفون

اپل اخیراً درگیر پرونده های قضایی متعددی در رابطه با اپ استور و کمدی آن شده است. به گفته 9to5Mac، این شرکت در حال حاضر با خالق بازی Fortnite یعنی Epic Games شکایت کرده است. همانطور که می دانید، در این مورد، قاضی در نهایت تصمیم گرفت که اپل باید گزینه های پرداخت جایگزین را برای توسعه دهندگان مجاز کند. با این حال، اکنون غول فناوری آمریکا از روسیه به خاطر آن شکایت کرده است.

سرویس ضد انحصار فدرال روسیه اخیراً حکم داد که اپل باید به توسعه دهندگان برنامه اجازه دهد تا روش های پرداخت جایگزین را برای خریدهای درون برنامه ای در آیفون تبلیغ کنند. اما اپل از این تصمیم راضی نیست. گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل در حال حاضر پس از اعتراض به این اقدام، اقدامات قانونی را انجام می دهد.

درخواست تجدیدنظر اپل علیه رای نهایی این شکایت با اپیک گیمز

اپیک گیمز با تلاش اپل برای لغو تصمیم نهایی مخالفت کرد

در حال حاضر، مدل کسب‌وکار اپ استور به این صورت است که اپل برای خریدهای درون‌برنامه‌ای که در آیفون و آی‌پد انجام می‌شود، ۱۵ تا ۳۰ درصد کارمزد دریافت می‌کند. همانطور که احتمالا می دانید، اپ استور اپل تقریبا تنها راه دانلود و نصب یک برنامه بر روی آیفون یا آیپد شماست. این هزینه ها همچنین شامل پرداخت ماهانه برای سرویس های مشترک مانند Netflix و Spotify می شود.

این رفتار توسط بسیاری از نهادها، از جمله سازمان های ضد انحصار اتحادیه اروپا، رفتار ضد رقابتی تلقی می شود. روسیه اکنون با این اقدام مخالف است و از شرکت اپل می خواهد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد روش های پرداخت جایگزین را در برنامه های خود بگنجانند. سرویس ضد انحصار فدرال روسیه به اپل تا 30 سپتامبر مهلت داده است تا از این سیاست پیروی کند، اما این شرکت با وجود تهدید قریب الوقوع جریمه روسیه، از تغییر قوانین اپ استور خودداری کرده است.

شکایت اپل از روسیه

تاریخچه شکایات اپل با فورتنایت آغاز شد

از سال گذشته، اپل در چندین پرونده قضایی در مورد کمیسیون و هزینه خریدهای انجام شده از طریق اپ استور تلاش کرده است. همانطور که می دانید هر خریدی که در اپلیکیشن های آیفون یا آیپد انجام می شود تنها از طریق اپ استور انجام می شود. زیرا فروشگاه App تنها راه مجاز برای دریافت برنامه ها در این دستگاه ها است. با توجه به هزینه های بالای اپل، اپیک گیمز که بازی محبوب فورتنایت را توسعه داد، روش های پرداخت داخلی خود را به فورتنایت اضافه کرد.

مدیر عامل اپیک گیمز، گوگل را “دیوانه” خطاب کرد و گفت: “اپل باید متوقف شود”

همانطور که گفته شد، سال گذشته اپیک گیمز یک روش پرداخت مستقیم را برای جایگزینی روش پرداخت اپ استور در بازی محبوب فورتنایت اضافه کرد. چیزی که خلاف سیاست اپ استور بود. پس از آن بازی از اپ استور حذف شد تا کاربران آیفون نتوانند آن را دانلود کنند و یا به روز رسانی های نرم افزاری را دریافت کنند. Civil پس از آن، حساب توسعه دهنده Epic Games اپل به حالت تعلیق درآمد. زیرا شرکت بازی از رعایت قوانین اپل استور برای پرداخت هزینه های اپ استور خودداری کرد.

پس از این اتفاق، Epic از اپل در دادگاه ایالات متحده شکایت کرد. این دعوا تا یک سال و چند ماه پیش ادامه داشت. قاضی ایوان گونزالس راجرز در نهایت در مورد این پرونده 185 صفحه ای رای داد. او در 9 مورد از 10 مورد به اپل رای داد، تصمیمی که هم توسط اپیک گیمز و هم توسط اپل به چالش کشیده شده است.

به اپل دستور داده شده تا روش‌های پرداخت جایگزین را برای اپلیکیشن‌های iOS مجاز کند و تا ۹ دسامبر فرصت دارد حکم دادگاه را دنبال کند. با این حال، درخواست برای باقی ماندن این دستور که توسط اپل ارائه شده بود، اخیرا توسط دادگاه رد شد. از سوی دیگر، اپیک همچنان در حال اعتراض به حکم دادگاه است. این شرکت همچنین از گوگل شکایت کرده است. یکی دیگر از غول های فناوری که به نظر می رسد انحصار بازار خاصی را در اختیار دارد.

اپل در حال حاضر با جریمه هایی از سوی تنظیم کننده های ضد انحصار اتحادیه اروپا مواجه است. مطابق با عرصه تلفنجریمه جدید به اقدامات ضدرقابتی این شرکت در رابطه با تراشه NFC در سیستم iPhone و Apple Pay مرتبط است. همچنین مشخص شد که این شرکت سیاست‌های رقابت اتحادیه اروپا در مورد Apple Music را نقض می‌کند.

نظر شما درباره شکایت اپل از روسیه چیست؟ آیا قوانین ضد انحصار در نهایت می تواند به انحصار اپل پایان دهد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا