اخبار فناوری

اپل از تراشه 2 نانومتری در آیفون و مک های 2025 خود استفاده خواهد کرد

اپل در سال های آینده برنامه های زیادی برای کاربران خود دارد که از جمله آنها می توان به مهاجرت کامل به استفاده از تراشه های اختصاصی این شرکت در موبایل و دسکتاپ سری A و M اشاره کرد. طبق آخرین اطلاعات، گفته می شود که این فناوری غول پیکر به طور بالقوه می تواند از 2- استفاده کند. تراشه های پردازش نانومتری در آیفون ها و مک هایش تا سال 2025. گزارش جدید همچنین نشان می دهد که تامین کننده اصلی تراشه های اپل، TSMC، در حال آماده شدن برای شروع تولید تراشه های 2 نانومتری در سال 2025 است.

اپل در سال 2025 از تراشه 2 نانومتری استفاده خواهد کرد

پیش از این شنیده بودیم که اپل قصد دارد تراشه M2 خود را در ماه های آینده معرفی کند و برای اولین بار از آن در مک بوک ایر و مک مینی جدید استفاده کند. علاوه بر این، این شرکت احتمالاً قصد دارد یک مدل مک بوک پرو بازطراحی شده با صفحه نمایش بزرگتر را معرفی کند. با این حال، طبق یک گزارش جدید از دیجی تایمزاپل مشتاقانه منتظر ادامه تولید تراشه است زیرا تامین کننده اصلی آن، TSMC، تولید تراشه های 2 نانومتری را از سال 2025 آغاز می کند.

در حال حاضر، آیفون‌ها و مک‌های اپل مجهز به تراشه‌های فرآیندی 5 نانومتری مبتنی بر TSMC هستند که به ترتیب شامل سری‌های A15 Bionic و M می‌شوند، علاوه بر این، TSMC همچنین قصد دارد تا اواخر سال جاری تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری خود را آغاز کند. علیرغم اینکه انتظار می رود تراشه های 2 نانومتری در سال 2025 وارد بازار شوند، ما فرض می کنیم که اپل حداقل برای دو سال از مدل های 3 نانومتری استفاده خواهد کرد. اگر اپل تا سال 2025 از تراشه های 2 نانومتری در محصولات خود استفاده کند، یکی از اولین شرکت هایی خواهد بود که این کار را انجام می دهد.

اپل در سال 2025 از تراشه 2 نانومتری استفاده خواهد کرد

TSMC جدول زمانی خود را برای انتقال فرآیند 2 نانومتری GAA به تولید انبوه در سال 2025 تعیین کرده است، در حالی که فرآیند FINFET 3 نانومتری را با نرخ بازدهی بهبود یافته در نیمه دوم سال 2022 تجاری می کند. اپل و اینتل جزو اولین مشتریانی هستند که هر دو فرآیند را پذیرفته و ادغام کرده اند. تسلط آنها در این زمینه

همچنین قبلاً گزارش شده بود که اپل ممکن است از تراشه‌های 3 نانومتری در مدل‌های آینده آی‌پد پرو خود استفاده کند که قرار است اواخر امسال عرضه شود. انتظار داریم اپل مدل جدید آیپد پرو را با تراشه M2 عرضه کند، اما هنوز جزئیات خاصی اعلام نشده است. با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

نظر شما در مورد استفاده اپل از تراشه های 2 نانومتری در محصولات مختلف تا سال 2025 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا