اخبار فناوری

اپل آی‌پد پرو با تراشه M2 نمی‌تواند در حالت ProRes ویدیو ضبط کند

هر ساله اپل محصولات جدید خود را با طیف گسترده ای از ویژگی های نرم افزاری همراه می کند و به طور کلی به ندرت می توان گفت که چنین ویژگی هایی مفید نیستند. اما طبق اخبار و اطلاعات دریافتی به نظر می رسد اپل آیپد پرو با تراشه M2 نمی تواند در حالت ProRes فیلمبرداری کند. در تداوم با مایفون مگ با بودن

اپل آی‌پد پرو با تراشه M2 نمی‌تواند در حالت ProRes ویدیو ضبط کند

در این ماه، اپل دسته ای از آیپدهای جدید را معرفی کرد. این شرکت یک آی‌پد اقتصادی جدید و مدل‌های جدید آی‌پد پرو را با تراشه M2 خود معرفی کرد. این محصولات به زودی به دست مصرف کنندگان می رسد. بنابراین جزئیات زیادی وجود دارد که تنها زمانی منتشر می شود که این محصولات جدید به دست کاربران برسد. بر اساس گزارش ها، مدل های جدید آیپد پرو با تراشه Apple M2 نمی توانند در حالت ProRes ویدیو ضبط کنند. این را می توان حداقل در برنامه دوربین اصلی مشاهده کرد.

آیپد پرو جدید اپل با تراشه M2

ظاهرا حالت ProRes در دوربین های iPad Pro در دسترس نیست. این گزارش توسط کاربران MacRumors ارسال شده است. به گفته آنها، آیپد پروهای جدید توانایی عکاسی در ProRes با استفاده از اپلیکیشن دوربین اصلی را ندارند. برای کسانی که آشنایی ندارند، حالت ProRes یک فرمت ویدیویی با کیفیت سینمایی است که جزئیات بیشتری را هنگام ضبط ویدیو ارائه می دهد. برای برخی از کاربران، این ویژگی به انعطاف پذیری بیشتری در هنگام ویرایش ویدیو اجازه می دهد.

آیپد پرو جدید اپل با تراشه M2 و عملکرد قلم شناور به طور رسمی معرفی شد

این فرمت ویدئویی یکی از بهترین گزینه ها برای عکاسی با موبایل است، چنین قابلیتی از زمان معرفی سری آیفون 13 پرو در سال 2021 در آیفون ها وجود داشته است، متاسفانه این قابلیت به صورت خودکار در دسترس نیست و کاربران باید آن را فعال کنند. در تنظیمات برنامه دوربین از طریق زیر منوی Formats. اگرچه ضبط ویدئو با حالت ProRes کیفیت بالایی را به ارمغان می آورد، اما به قیمت مقدار زیادی حافظه داخلی تمام می شود. مدل‌های آی‌پد پرو ۲۰۲۲ فضای ذخیره‌سازی زیادی دارند، اما همچنان محدود هستند. با این حال، ما فکر نمی کنیم که چرا اپل این ویژگی را کنار گذاشته است.

اپل آیپد پرو با تراشه M2

با توجه GizChina، لازم به ذکر است که این محدودیت فقط در برنامه اصلی دوربین iPad Pro است. ظاهرا ضبط ویدئو ProRes را می توان با استفاده از برنامه های دیگر فعال کرد. بنابراین، شاید اپل در آینده این ویژگی را در برنامه دوربین فعال کند. به طور کلی باید گفت که این قابلیت تنها روی برنامه نیست، بلکه آیپدها کاملاً قادر به انجام آن هستند. این شرکت در آینده یک به روز رسانی برای فعال کردن این ویژگی ارائه خواهد کرد. در حال حاضر جایگزین این قابلیت استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث برای بهره مندی از این قابلیت است.

این شرکت هنوز پاسخی رسمی در مورد این ویژگی در مدل‌های iPad Pro که از چیپست M2 اپل استفاده می‌کنند ارائه نکرده است. مدل های آیپد پرو با تراشه های سری M اپل همچنان در دسترس خواهند بود و این شرکت حتی در حال آماده سازی مدل جدیدی با پنل 16 اینچی است. نظر شما در مورد عدم توانایی اپل آیپد پرو با تراشه M2 در حالت ProRes چیست؟ با آپدیت نرم افزاری این مشکل حل میشه؟ !

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا