اخبار فناوری

اوپو به طور رسمی تراشه MariSilicon Y را معرفی کرد: صدای بدون افت برای هدفون

شرکت Oppo در اولین روز رویداد فناوری ویژه INNO DAY 2022، اولین نسل از تراشه صوتی سفارشی خود را با نام MariSilicon Y معرفی کرد. این چیپست بلوتوث از فرآیند ساخت N6RF استفاده می کند و پهنای باند بلوتوث را 50 درصد افزایش می دهد. این تراشه همچنین دارای یک NPU اختصاصی است و می تواند صدای بدون تلفات را با فرکانس 24 بیت/192 کیلوهرتز منتقل کند.

تراشه MariSilicon Y Oppo

پس از معرفی اولین NPU تصویربرداری سفارشی خود، MariSilicon X، Oppo از دومین تراشه داخلی خود، MariSilicon Y رونمایی کرد. MariSilicon Y یکی از اولین چیپست‌هایی است که این شرکت استفاده می‌کند. فناوری پردازش پیشرفته N6RF بسته جدید Pro Bluetooth را در اختیار کاربران قرار می دهد که پهنای باند بلوتوث را تا 50 درصد در مقایسه با سایر محصولات پیشرفته بلوتوث موجود در بازار افزایش می دهد.

این تراشه به فناوری کدک URLC ویژه و یک NPU اختصاصی با حداکثر 590 GOPS قدرت محاسباتی روی دستگاه مجهز شده است. از طریق بلوتوث، MariSilicon Y می‌تواند صدای فوق‌العاده شفاف و بدون تلفات را با نرخ 24 بیت/192 کیلوهرتز منتقل کند و کیفیت صوتی مشابه اتصال سیمی را با مزایای اتصال بی‌سیم به کاربران ارائه دهد. این به کاربران اجازه می دهد تا با هدفون و هدفون از بالاترین کیفیت صدای دیجیتال لذت ببرند.

تراشه MariSilicon Y Oppo

تراشه MariSilicon Y Oppo

تراشه MariSilicon Y همچنین از فرآیند N6RF استفاده می کند که دو نسل جلوتر از فرآیند 16 نانومتری است که توسط اکثر تراشه های RF استفاده می شود و بازده انرژی ترانزیستورهای RF را تا 66 درصد افزایش داده و اندازه آنها را تا 33 درصد کاهش می دهد. NPU پشتیبان اختصاصی 590 میلیارد محاسبات در ثانیه انجام می دهد و اولین فناوری جداسازی صدا را در پشت تلفن، مشابه صدای فضایی، در اختیار کاربران قرار می دهد.

علاوه بر این، MariSilicon Y از فناوری نرخ کد پویا تطبیقی ​​پشتیبانی می کند که می تواند به طور خودکار و انعطاف پذیر نرخ کدک را در محدوده 80 کیلوبیت بر ثانیه تا 10 مگابیت بر ثانیه تنظیم کند و صدای پایدار و بدون تداخل را در محیط های شلوغ یا اتاق های مطالعه آرام ارائه دهد. این تضمین می کند که کاربران همیشه صدایی با کیفیت بالا را تجربه کنند.

نظر شما در مورد نسل اول تراشه MariSilicon Y Oppo چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا