اخبار فناوری

اوپو بخش توسعه تراشه اختصاصی خود را به‌دلیل چالش‌های اقتصادی تعطیل می‌کند

برند اوپو که بیشتر به‌خاطر گوشی‌های هوشمندش شناخته می‌شود، تاکنون در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است. ممکن است تعجب‌آور باشد، اما یکی از این زمینه‌ها، بخش طراحی تراشه است. این غول فناوری چینی مدتی است که با زیرمجموعه‌ای به نام Zeku در این زمینه فعالیت می‌کند. بااین‌حال، تاکنون موفقیت قابل‌توجهی کسب نکرده است. درهمین‌راستا، به‌نظر می‌رسد که اوپو تصمیم گرفته است بخش Zeku را تعطیل کرده و از توسعه تراشه اختصاصی کناره‌گیری کند.

تعطیلی بخش توسعه تراشه اختصاصی اوپو

اخیراً اوپو با یک سری اخبار بد خبرساز شده است. چندی پیش، اشاره کردیم که این شرکت ممکن است از بازار فرانسه خارج شود و حتی به‌طور بالقوه کل بخش اروپای خود را متوقف کند. اکنون اوپو تصمیم سختی گرفته است تا فعالیت‌های زیرمجموعه توسعه تراشه خود، Zeku، را در مواجهه با عدم اطمینان اقتصادی و بازار پرنوسان گوشی‌های هوشمند متوقف کند.

همان‌طور که می‌دانید، وقتی صحبت از لوازم الکترونیکی مصرفی به‌میان می‌آید، لازم است که به تولیدکنندگان دیگر وابسته باشید. اجزای مختلفی مانند نمایشگرها، پردازنده‌ها و باتری‌ها باید درنظر گرفته شود و تنها چند شرکت معدود می‌توانند همه آن‌ها را به‌صورت داخلی تولید کنند. برای مثال، حتی اگر مانند سامسونگ بیشتر این قطعات را خودتان بسازید، ممکن است به دلایل مربوط به عملکرد، همچنان مجبور باشید به منابع خارجی تکیه کنید. بااین‌حال، مانند اپل، می‌توانید خودتان روی تولید حیاتی‌ترین و رقابتی‌ترین قطعات تمرکز کنید. اگرچه طراحی تراشه آسان نیست، اما اوپو تاکنون سرمایه‌گذاری هنگفتی را پیرامون این حوزه کرده است.

بااین‌حال، این شرکت اکنون زیرمجموعه طراحی تراشه خود، Zeku، را تعطیل می‌کند. این اقدام نگرانی‌هایی را برای سایر شرکت‌های چینی که برای خودکفایی نیمه‌رساناها تلاش می‌کنند، ایجاد کرده است؛ زیرا در چشم‌انداز چالش‌برانگیز صنعت حرکت می‌کنند. Zeku نقش مهمی در تلاش‌های توسعه تراشه Oppo ایفا کرد و دارای خط تولیدی بود که شامل پردازنده‌های اصلی برنامه، ارتباطات برد کوتاه، مودم‌های 5G، فرکانس رادیویی، ISPها و تراشه‌های مدیریت انرژی بود.

تعطیلی بخش توسعه تراشه اختصاصی اوپو

تعطیلی بخش توسعه تراشه اختصاصی اوپو

تصمیم برای پایان دادن به عملیات Zeku ازطریق بیانیه‌ای رسمی با استناد به عدم قطعیت‌های اقتصادی جهانی و بازار غیرقابل پیش‌بینی گوشی‌های هوشمند از سوی اوپو اعلام شده است. این شرکت دشواری این تصمیم را تصدیق کرده و تعهد خود را به مدیریت مسئولانه وضعیت و درعین‌حال ادامه ارائه محصولات با کیفیت و با ارزش به مشتریان ابراز کرده است.

علی‌رغم اینکه اوپو یکی از بزرگترین برندهای چینی گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود و رتبه چهارم را نیز در عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند دارد، در ماه‌های اخیر کاهش فروش را تجربه کرده است. بر اساس داده‌های IDC، عرضه دستگاه‌های این شرکت در سال گذشته 22 درصد کاهش یافته و درمجموع به 103 میلیون دستگاه رسیده است. این شرکت ممکن است پیش‌بینی کند که این کاهش ادامه دارد و می‌خواهد خود را برای چالش‌های آینده آماده کند. پس‌انداز مالی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار است و همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، طراحی تراشه یک تجارت پرهزینه است، به‌خصوص اگر بازده خوبی دریافت نکنید. تمامی این موارد، تصمیم سخت اوپو مبنی‌بر توقف برنامه توسعه تراشه اختصاصی خود را توجیه می‌کند.

نظر شما پیرامون تعطیلی بخش توسعه تراشه اختصاصی اوپو چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/12/%D8%A7%D9%88%D9%BE%D9%88-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا