اخبار فناوری

اوپو با همکاری کوالکام دموی ردیابی پرتوی نسل دوم اسنپدراگون 8 را به نمایش گذاشت.

سامسونگ اولین تراشه موبایلی را معرفی کرد که از فناوری سخت افزاری ردیابی پرتو پشتیبانی می کند. Exynos 2200 دارای اولین پردازنده گرافیکی مبتنی بر AMD RDNA 2، Xclipse 920 بود که نه تنها ردیابی پرتوهای موبایل را فعال می کرد، بلکه نوید تصاویری با کیفیت کنسول را در بازی های موبایلی می داد. اکنون کوالکام و مدیاتک پس از حدود یک سال و با آخرین چیپست پرچمدار خود یعنی. اسنپدراگون 8 نسل 2 و سایز 9200، این روند را دنبال کنید. در جریان رویداد رسمی کوالکام با مشارکت Oppo، این شرکت‌ها یک نسخه نمایشی از بازی را به نمایش گذاشتند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تجربیات جدید ردیابی اشعه را در دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 ارائه کنند.

نسخه نمایشی ردیابی اشعه اسنپدراگون 8 نسل 2

راه‌حل ردیابی اشعه Oppo برای تلفن‌های هوشمند از نسخه اصلاح‌شده PhysRay SDK اختصاصی این شرکت استفاده می‌کند که به فناوری ردیابی پرتو اجازه می‌دهد «در صحنه‌های بازی پیچیده و در مقیاس بزرگ در دستگاه‌های موبایل اعمال شود». در Snapdragon Summit 2022، Oppo با استفاده از یک تیراندازی اول شخص به نام “Camp Guard” که دارای بیش از 2000 مدل فیزیکی، 800000 مثلث و نزدیک به 100 بافت است، مهارت های فنی خود را به نمایش گذاشت. این دمو تعاملی سایه ها و نورهای واقعی را نمایش می دهد و به حرکت مدل و زاویه دوربین پخش کننده واکنش نشان می دهد. اوپو ادعا می کند که دموی شوتر اول شخص این شرکت می تواند با کیفیت 720p با سرعت 60 فریم بر ثانیه به مدت نیم ساعت روی دستگاهی با دمای اتاق با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 اجرا شود.

نسخه نمایشی ردیابی اشعه اسنپدراگون 8 نسل 2

نسخه نمایشی ردیابی اشعه اسنپدراگون 8 نسل 2

Oppo در یک بیانیه مطبوعاتی در مورد راه حل جدید ray tracing خود اشاره کرد که در حال کار با Qualcomm بر روی “تست درایور، بهینه سازی سایه زن و توسعه ابزار کامپایل صحنه در بازی” است. این شرکت ها همچنین درایورهای PhysRay Engine 2.0 را بهینه کرده اند تا اسنپدراگون 8 نسل 2 جدید بتواند جلوه ها و بافت های مختلف ردیابی اشعه را ارائه دهد. راه حل Oppo همچنین از فناوری VRS Qualcomm (Variable Rate Shading) پشتیبانی می کند که تضمین می کند PhysRay Engine 2.0 می تواند به طور موثر بر روی Snapdragon 8 Gen 2 کار کند. این فناوری به طور قابل توجهی گرافیک را بهبود می بخشد و در عین حال مشکل مصرف انرژی را حل می کند.

نسخه نمایشی ردیابی اشعه اسنپدراگون 8 نسل 2

نسخه نمایشی ردیابی اشعه اسنپدراگون 8 نسل 2

اگرچه PhysRay Engine 2.0 Oppo از یک PhysRay SDK اختصاصی استفاده می کند، اما یک راه حل کاملاً باز ردیابی اشعه است که در دسترس همه توسعه دهندگان و سازندگان بازی در سراسر جهان است. این شرکت او معتقد است سه ویژگی زیر آن را به یک انتخاب عالی برای توسعه دهندگان بازی تبدیل می کند که به دنبال پیاده سازی ray tracing در عناوین خود هستند:

راحتی: PhysRay Engine از raytracing هیبریدی و رندر شطرنجی پشتیبانی می کند. توسعه‌دهندگان بازی می‌توانند مستقیماً ردیابی پرتوهای موبایل Oppo را بدون ایجاد تغییرات شدید در رندر سنتی اضافه کنند.

تطبیقی: PhysRay Engine نه تنها قادر است پیچیدگی و کارایی الگوریتم ردیابی پرتو را مطابق سناریوهای مختلف به صورت پویا تنظیم کند، بلکه یک پورت استاندارد را نیز اتخاذ می کند. این حالت با هوش مصنوعی ادغام شده و از حسگرهای فیزیکی برای پشتیبانی از ردیابی پرتوهای تمام مسیر و سایر اثرات در آینده پشتیبانی می کند. توسعه دهندگان می توانند بدون محدودیت از فناوری ردیابی پرتو در دستگاه های تلفن همراه استفاده کامل کنند و نتایج منحصر به فرد و خیره کننده تری تولید کنند.

متعادل: همکاری Oppo با Qualcomm Technologies موتور PhysRay را از نظر عملکرد و مصرف انرژی متعادل‌تر کرده است. بر اساس اسنپدراگون 8 نسل 2، موتور PhysRay Oppo بازده ردیابی اشعه خود را تا ضریب 5 افزایش داده است، حجم کاری CPU را تا ضریب 10 کاهش داده و تمام بافت های PBR را فعال کرده است.

نظر شما در مورد دموی فناوری ردیابی پرتوی اسنپدراگون 8 نسل 2 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا