اخبار فناوری

اوپو اولین تراشه کامل اختصاصی MariSilicon خود را با فناوری 4 نانومتری TSMC در سال 2024 تولید خواهد کرد.

به تازگی اطلاعات جدیدی در مورد اولین گوشی هوشمند سری MariSilicon اوپو با تراشه کامل به صورت آنلاین منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات، تراشه مذکور دارای یک CPU 8 هسته ای، یک GPU 10 هسته ای و یک NPU جدید خواهد بود. همچنین انتظار می رود این تراشه در سال 2024 به صورت رسمی معرفی شود و برای اولین بار در یکی از گوشی های پرچمدار این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

اولین تراشه کاملا اختصاصی OPPO MariSilicon

شایعات در مورد توسعه اولین SoC موبایل Oppo از سال 2019 منتشر شده است. در حالی که سازنده چینی گوشی های هوشمند با موفقیت ISP های داخلی خود را توسعه داده است، هیچ خبری در مورد AP موبایل این شرکت وجود ندارد. با این حال، یک شایعه جدید Weibo توسط یک افشاگر معروف ایستگاه گفتگوی دیجیتال اکنون برخی از مشخصات اولین تراشه اختصاصی کامل Oppo را برجسته می کند.

نسل اول گوشی MariSilicon Oppo ظاهرا دارای یک پردازنده 8 هسته ای و یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای خواهد بود. اگر پیکربندی دقیق هسته های این تراشه مشخص نیست، منطقی است که طرح 1+3+4 را با الهام از آخرین نسل APها فرض کنیم. با توجه به اینکه این چیپست اختصاصی مدتی است در حال توسعه بوده است، احتمالاً از آخرین نسل هسته های Arm مانند Cortex X2، Cortex-A510 و Cortex-A710 استفاده خواهد کرد. در نهایت، GPU تراشه می تواند یک SKU مبتنی بر مالی موجود باشد. Oppo همچنین یک NPU نسل بعدی MariSilicon را در ترکیب تراشه های خود قرار داده است.

اولین تراشه کاملا اختصاصی OPPO MariSilicon

اولین تراشه کاملا اختصاصی OPPO MariSilicon

از نظر عملکرد، نسل اول MariSilicon Oppo باید با نسل اول اسنپدراگون 8 پلاس برابری کند. اگرچه این بیانیه برای یک محصول نسل اول کمی عجیب به نظر می رسد، اما از آنجایی که این تراشه بر اساس فناوری N4 TSMC ساخته خواهد شد، می تواند عملکرد خوبی را ارائه دهد. علاوه بر این، پنجره عرضه تراشه در سال 2024 نشان می دهد که می توان از آن در سری Oppo Find X7 استفاده کرد.

نظر شما در مورد اولین تراشه MariSilicon تمام عیار Oppo چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا