اخبار فناوری

اولین پیش نمایش اندروید 14 برای توسعه دهندگان منتشر شد

به طور خلاصه، اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 بر روی قابل استفاده کردن سیستم برای همه کاربران از جمله کاربران دارای معلولیت تمرکز دارد. پس از آن، بهبود عمر باتری و امنیت نیز در اندروید 14 اولویت دارد.

پیش نمایش برنامه نویس اندروید 14

امروز، گوگل اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 یا DP1 را منتشر کرد تا به توسعه دهندگان نرم افزار کمک کند تا پلتفرم جدید را به سرعت بهینه کنند. اولویت های اصلی این بار قابلیت استفاده برای همه کاربران از جمله افراد دارای معلولیت، عمر باتری و امنیت است.

شما می توانید اندازه متن را به اندازه های بسیار بزرگتر تغییر دهید. به عنوان مثال، قبل از این حداکثر افزایش 130٪ بود، اما اکنون 200٪ است. مقیاس دقیق تر همچنین متن را خواناتر می کند.

تنظیم زبان برنامه‌ها آسان‌تر است و توسعه‌دهندگان می‌توانند با افرادی که به زبان‌های جنسیت‌های مختلف (مانند فرانسوی یا عربی) صحبت می‌کنند، سازگارتر باشند.

پیش نمایش برنامه نویس اندروید 14 نسخه 1

پیش نمایش برنامه نویس اندروید 14 نسخه 1

نسخه 1 پیش نمایش برنامه نویس اندروید 14 نیز دارای برخی پیشرفت های اساسی است که می تواند بیشترین استفاده را از باتری و صفحه نمایش شما ببرید. کنترل‌های دقیق‌تری روی آلارم‌ها، وظایف پس‌زمینه و پخش داخلی وجود دارد که همگی می‌توانند مصرف انرژی را کاهش دهند.

همچنین توسعه و بهینه سازی اپلیکیشن ها برای تاشوها و تبلت ها باید آسان تر باشد، بنابراین می توان امیدوار بود که در آینده نرم افزارهای بهینه تری برای استفاده از اندازه بزرگ صفحه نمایش محصولات تاشو آماده شود.

همچنین اندروید 14 این می تواند از نصب برنامه های بسیار قدیمی خارج از Google Play توسط کاربران جلوگیری کند. گوگل از برنامه‌ها می‌خواهد که حداقل با اندروید 6.0 (مارشملو) سازگار باشند، زیرا برخی بدافزارها برای نسخه‌های قدیمی‌تر برای دور زدن سیستم مجوزهای معرفی شده در سال 2015 نوشته شده‌اند.

کدام گوشی ها می توانند اولین پیش نمایش برنامه نویس اندروید 14 را نصب کنند؟

اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 از طریق شبیه ساز اندروید دسکتاپ و همچنین پیکسل 4a، پیکسل 5 و گوشی های جدیدتر گوگل در دسترس است. انتظار می رود اولین نسخه بتای اندروید 14 در آوریل 1402 منتشر شود و گوگل انتظار دارد “پایداری نهایی” در اوایل تابستان 1402 در دسترس باشد.

مثل همیشه، می‌دانیم که پیش‌نمایش‌های توسعه‌دهنده هر چیزی را که یک پلتفرم جدید به ارمغان می‌آورد را نشان نمی‌دهد. ما انتظار داریم گوگل آخرین تغییرات را در کنفرانس I/O 2023 خود که در بهار 1402 برگزار می شود، به نمایش بگذارد.

نطر شما چی هست؟ منتظر آپدیت اندروید 14 هستید؟ نام این نسخه از کیک اندروید به عقب است!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا