اخبار فناوری

انتظار می رود Fortnite امسال به iOS بازگردد

دعوای حقوقی بین اپل و اپیک گیمز اخیراً به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات فناوری تبدیل شده است. این موضوع به طور انحصاری رویکرد بی‌حساب اپل را نشان داد. داستان در نهایت تا جایی پیش رفت که Fortnite از اپ استور ممنوع شد. اکنون، به نظر می رسد که پس از مدت ها، امسال باید شاهد بازگشت Fortnite به iOS باشیم. با مایفون مگ بیا

ورق زدن فورتنایت در iOS چقدر فاصله دارد؟!

چند سال پیش، تیم سوینی، مدیرعامل اپیک گیمز، یک کمپین قانونی علیه اپل و سیاست های آن در اپ استور راه اندازی کرد. این واکنش به سرعت به شکایت علیه اپل تبدیل شد و در نتیجه Fortnite به دلیل نقض قوانین این پلتفرم از اپ استور حذف شد. Fortnite، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال در جهان و پرفروش‌ترین بازی سه سال پیش در اپل استور، دیگر در دستگاه‌های آیفون موجود نیست.

حداقل نه از طریق اپ استور. پس از این همه سال مبارزه حقوقی، به نظر می رسد این بازی به دستگاه های iOS باز می گردد. ظاهرا در واقع اپل راه را برای بازگشت فورتنایت با iOS 17 هموار خواهد کرد. تیم سویینی سال جدید را با یک توییت مرموز آغاز کرد و گفت که سال آینده در iOS… . این پست با تصویری از یک شخصیت Fortnite همراه شد که در حال تماشای آتش بازی سال 2023 است.

بازگشت فورتنایت در iOS

حال سوال اینجاست که آیا اپل و اپیک گیمز به توافق رسیدند؟ یا شاید یکی از سیاست های اپل تغییر کرده است؟ ظاهرا هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده است. موضوع این است که شایعاتی وجود دارد که به یک ویژگی جدید در iOS 17 اشاره می کند. طبق گزارش ها، اپل به کاربران اجازه می دهد تا از طریق ویژگی SideLoading برنامه ها را در iOS دانلود کنند. علاوه بر این، حتی فروشگاه های شخص ثالث بیشتری ممکن است شروع به کار کنند. البته این چیزی نیست که از اراده آزاد اپل ناشی شود. زیرا فعالیت این شرکت باید با قانون جدید DMA (Digital Markets Act) در اروپا منطبق باشد.

با این قانون و ویژگی جدید فرضی آن، Epic Games ممکن است بتواند Fortnite را به دستگاه‌های iOS بازگرداند. تنها چیزی که ممکن است برخی به آن علاقه نداشته باشند این است که Fortnite در اپ استور در دسترس نخواهد بود و این خبر خوبی برای Epic Games به نظر می رسد. اگر اپل به فروشگاه های شخص ثالث در iOS 17 اجازه دهد، Epic Games می تواند از آن برای بازگرداندن بازی محبوب خود به پلتفرم استفاده کند.

بازگشت فورتنایت در iOS

بدون شک این خبر خوبی برای طرفداران این بازی خواهد بود.البته در حال حاضر همه اینها حدس و گمان است، اما به نظر می رسد توییت رمزآلود سوینی بر اساس قانون جدید اروپایی است که اپل را مجبور به انجام این کار می کند. اگر اپل iOS را برای مطابقت با قانون جدید DMA تغییر دهد، تغییرات برای همه قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش سایت خبری GizChinaFortnite در آگوست 2022 از اپ استور حذف شد. Epic Games از سیستم خرید درون برنامه ای اپل و حاشیه سود آن ناراضی بود. این شرکت یک گزینه پرداخت مستقیم درون بازی ایجاد کرد که قوانین App Store را زیر پا گذاشت. اپل این بازی را از فروشگاه خود خارج کرد و Epic را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین آن مقصر دانست. اپیک گیمز هرگز این موضوع را نپذیرفت و علیه اپل اقدام قانونی کرد تا این شرکت را مجبور به تغییر سیاست های خود کند.

بازگشت فورتنایت در iOS

یک حکم دادگاه در سپتامبر 2021 اپل را مجبور می کند تا به توسعه دهندگان اجازه دهد لینک های درون برنامه ای را به وب سایت های خارجی اضافه کنند. در نتیجه، آنها نیازی به استفاده دائمی از پلتفرم خرید درون برنامه ای اپل ندارند. اما اپل و اپیک با این تصمیم مخالف هستند. Epic با سیستم کنترلر اپل در iOS مخالف است و می‌گوید فروشگاه‌های شخص ثالث باید اجازه داشته باشند روی آیفون کار کنند.

از سوی دیگر، اپل مدعی است که iOS به دلیل تصمیم خود برای حفظ انحصار اپ استور، یکی از امن ترین سیستم عامل های موبایل است. ما کنجکاو هستیم که ببینیم اوضاع در سال 2023 چگونه پیش خواهد رفت و آیا Fortnite واقعاً به iOS بازخواهد گشت یا خیر. نظر شما در مورد کاربران Tranji در رابطه با بازگشت Fortnite به iOS چیست؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا