اخبار فناوری

انتظارات فروش هدفون اپل را به یک پنجم تخمین های قبلی کاهش دهید

پیش بینی فروش هدفون Reality Pro اپل برای امسال، حدود 1 میلیون دستگاه بود. با این حال، به دلایل مختلف، ما شاهد کاهش انتظارات فروش هدفون اپل به میزان یک پنجم برآوردهای قبلی هستیم. این بدان معناست که بازار ممکن است واکنش مثبتی به محصول جدید اپل نشان ندهد.

کاهش انتظارات برای فروش هدست اپل

حدس زدن زمان عرضه رسمی هدست واقعیت افزوده اپل بسیار سخت است. پیش از این، انتظار می رفت که این هدست تا سال 2023 حدود یک میلیون دستگاه فروخته شود.

با این حال، تخمین‌های فروش جدید، تصویری تلخ را ترسیم می‌کنند. گفته می شود فروش هدفون اپل در سال 2023 بین 200 تا 300 هزار دستگاه خواهد بود.

اگرچه اپل بارها اعلام کرده است که به آینده واقعیت افزوده کاملا متعهد است، اما به نظر نمی رسد بازار آماده پذیرش چنین محصولی باشد. به گفته مینگ چی کو، انتظار می‌رود این هدست AR بین 200 تا 300 هزار دستگاه به فروش برسد. این کاهش قابل توجهی نسبت به پیش بینی 500000 دستگاه است.

پیش‌بینی کو برای فروش هدفون اپل در حال حاضر کمتر از پیش‌بینی مارک گورمن بلومبرگ برای فروش یک میلیون دستگاه در سال 2023 است.

چرا پیش بینی فروش هدفون اپل کاهش یافته است؟

دلیل کاهش فروش Kuo، احتمال تاخیر دیگری در عرضه هدست AR اپل است. در گزارش قبلی گفته شده بود که این هدست در WWDC 2023 ارائه خواهد شد. با این حال، گفته می شود مشکلات تولید رده محصولات جدید اپل همچنان ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش‌ها، تیم طراحی حتی به تیم کوک و جف ویلیامز هشدار داده بود که کلاه ایمنی برای عرضه آماده نیست، اما ظاهراً هر دو مدیر بر خلاف توصیه‌های تیم عمل کردند و ممکن است هزینه تصمیم عجولانه خود را بپردازند.

با نگاهی به تخمین های KB، احتمال قیمت بالای 4000 دلار برای این هدست وجود دارد. اگر 300000 دستگاه فروخته شود، 1.2 میلیارد دلار درآمد برای اپل ایجاد می کند که خوب است، اما در مقایسه با تاریخچه عرضه محصول جدید اپل، نمی توان گفت که این محصول موفق بوده است.

همانطور که گفته می شود، یک نمونه اقتصادی از این هدست سال آینده با قیمتی در حدود 1000 دلار عرضه خواهد شد. با فرض موفقیت نسل اول و ارائه دلایلی برای خرید به مصرف کنندگان، شاید این دسته محصول بتواند موفق شود.

10 سال پیش گوگل عینک گوگل را با قیمت 1500 دلار راه اندازی کرد، این یک شکست کامل بود. حال باید دید نتیجه پس از یک دهه پیشرفت سریع تکنولوژیکی، دقت اپل و قیمت بالای هدفون آن چه خواهد بود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا