اخبار فناوری

امتیاز DxO دوربین Galaxy S23 Ultra مشخص شد: کمتر از iPhone 13 Pro و Xiaomi Mi 11 Ultra

دویست میلیون پیکسل! گلکسی اس 23 اولترا، پرچمدار رده بالای سامسونگ در سال 2023، دارای دوربین اصلی با وضوح 200 مگاپیکسل است. اگر با فناوری های موبایل آشنا نیستید و چند سالی است که وارد بازار نشده اید، این برای شما کاملاً شگفت انگیز خواهد بود. اما در عمل چطور؟ به تازگی رتبه DxO دوربین Ultra Galaxy S23 مشخص شده و بر اساس امتیاز این مرجع بررسی دوربین موبایل، رتبه پایین تری نسبت به آیفون 13 پرو و ​​شیائومی می 11 اولترا دارد.

دوربین اولترا گلکسی اس 23

Galaxy S23 Ultra سامسونگ یک ماموریت مهم دارد و آن ارائه بهترین خروجی از این برند کره ای در بخش دوربین به کاربران خود است. او قطعا در این زمینه برنده می شود، اما بقیه رقبا چطور؟

به یاد داشته باشید که امتیاز کلی ارائه شده توسط DxOmark به این معنی نیست که یک دوربین در تمام زمینه های آزمون در مقابل رقبا می ایستد. به عنوان مثال، اگر امتیاز کلی دوربین گلکسی اس 23 اولترا کمتر از آیفون 13 پرو یا آیفون 14 پرو باشد، به این معنی نیست که از نظر زوم از آنها ضعیف تر است.

همچنین ویژگی های نرم افزار خاصی در این تست ها تایید نمی شود. اما به طور کلی می توان گفت که یک اندازه گیری جامع برای بررسی عملکرد کلی یک تلفن همراه است.

اگرچه ما انتظار داریم بهترین تلفن همراه سامسونگ در بخش دوربین با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، 2 دوربین زوم که یکی از آنها پریسکوپ و دوربین فوق عریض با فوکوس خودکار باشد. قادر به رقابت با پرچمداران روز خود است، اما به نظر می رسد از سربازان رقبای سال گذشته عقب مانده است.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، امتیاز دوربین گلکسی اس 23 اولترا با امتیاز کلی 140 به دست می آید.

Note DxO Galaxy S23 Ultra

Note DxO Galaxy S23 Ultra

رتبه بندی فعلی بهترین دوربین موبایل بر اساس DxOmark را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

همچنین می توانید تفاوت بین رتبه بندی دوربین گلکسی اس 22 اولترا و گلکسی اس 23 اولترا را در تصویر زیر مشاهده کنید. این نشان می دهد که سامسونگ سال به سال چقدر پیشرفت کرده است.

همچنین تصاویری از این مقایسه قرار می دهیم تا بتوانید موارد مهم را در اینجا بخوانید اما در صورت تمایل می توانید گزارش کامل را از منبع بخوانید.

زوم 100 برابر بهتر از رقبای با رتبه بندی بالاتر

بهبود عملکرد زوم 100 برابری Galaxy S23 Ultra در این مقایسه به وضوح مشهود است. حتی به طور قابل توجهی نسبت به Huawei Mate 50 Pro که در رتبه اول بهترین دوربین موبایل در DxO قرار دارد، برتری دارد. حتی عملکرد بهتری نسبت به Honor Magic 4 Ultimate ثبت شده است.

عملکرد عجیب و غریب در بخش دوربین ماکرو نسبت به نسل قبلی خود

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، عملکرد کاهش نویز در پردازش تصویر دوربین ماکرو Galaxy S23 Ultra کاملاً عجیب است. به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد تصویر واضح‌تر باشد، اما وقتی بزرگ‌نمایی می‌کنید، می‌بینید که نویز زیادی وجود دارد. این عملکرد در مدل گلکسی اس 22 اولترا اسنپدراگون بسیار بهتر است.

مشکل دائمی با تفاوت بین پیش نمایش و تصویر ذخیره شده

یکی از مشکلات رایج محصولات سامسونگ، عدم تطابق بین وضعیت نمایش داده شده در نرم افزار دوربین و تصویر نهایی است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در شرایط HDR آنچه در نرم افزار دوربین می بینید و آنچه فکر می کنید ضبط می شود با نتیجه متفاوت است. در این شرایط باید گفت که “خوش شانس” است زیرا تصویر نهایی بهتر است، اما شایسته است که مانند آیفون 14 پرو، آنچه می بینید با تصویری که ذخیره می کنید یکسان باشد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید گلکسی اس 23 اولترا برای شما جذاب است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا