اخبار فناوری

افزایش کارگران در خط تولید محصولات اپل به لطف تلاش های دولت چین است

امروزه فضای سیاسی به طرز عجیبی با محیط فناوری پیوند خورده است و اگرچه تصمیمات اخیر اپل برای کاهش تولید در چین ظاهراً به دلیل مشکلات عدیده در زنجیره های تولید چین است، به نظر می رسد مسائل دیگری نیز دخیل باشد. با این حال، افزایش کارگران در خط تولید محصولات اپل اکنون به لطف تلاش های دولت چین است. با مایفون مگ با

افزایش کارگران در خط تولید محصولات اپل به لطف تلاش های دولت چین است

همانطور که می دانید، اپل مدت ها پیش اعتراف کرد که حجم تولید مدل های آیفون 14 پرو برای سه ماهه جاری به دلیل مشکلاتی در کارخانه فاکس کان در ژنگژو چین کاهش خواهد یافت. قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در منطقه ای که بزرگترین شرکت مونتاژ آیفون اپل، فاکسکان، شلوغ ترین خطوط مونتاژ آیفون خود را دارد، باعث فرار کارگران از محیط کارخانه شده است.

گیر افتادن در کارخانه و کار شبانه روزی باعث عصبانیت بسیاری از کارمندان و ترک کارخانه شد. امروزه ارتش و حزب کمونیست چین کارگرانی را برای راه اندازی خطوط مونتاژ آیفون استخدام می کنند. معمولاً زمانی از سال است که کارخانه فاکسکان در ژنگژو سخت کار می کند تا هر چه بیشتر آیفون تولید کند و فصل خرید تعطیلات در راه است.

افزایش کارگران در خط تولید محصولات اپل

اکنون، نیویورک پست گزارش می دهد که در تلاش برای به دست آوردن هر چه بیشتر سهم تولید آیفون، دولت چین از کهنه سربازان ارتش و اعضای حزب کمونیست می خواهد به استخدام کارگران برای کارخانه فاکسکان در ژنگژو کمک کنند. ارتش به کهنه سربازان تازه استخدام شده و اعضای حزب کشور سهمیه استخدام داد. مقدار سهمیه مشخص نیست، اما احتمالاً همان مبلغی است که استخدام کنندگان برای هر کارگر جدیدی که ثبت نام می کنند، غرامت دریافت می کنند.

چین به این کهنه سربازان و اعضای حزب کمونیست گفته است که به درخواست دولت توجه کرده و به از سرگیری خطوط تولید کمک کنند. نزدیک به دو هفته پیش، فاکسکان پاداش جدیدی را برای جذب کارگران جدید اعلام کرد. کارگرانی که کارخانه فاکسکان را بین 10 اکتبر تا 5 نوامبر ترک کردند، در صورت بازگشت به کارخانه، 500 یوان (69 دلار) پاداش دریافت خواهند کرد. کارگران جدید ساعتی 30 یوان (4 دلار) دستمزد خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش PhoneArenaبه کسانی که تا اواسط این ماه به خطوط تولید باز می گردند، 3000 یوان (420 دلار) اضافی (در صورت تکمیل حداقل 30 روز کاری) وعده داده شده است. بر اساس این گزارش، کارخانه ژنگژو به طور کلی مسئولیت تولید 50 درصد از دستگاه های آیفون در جهان را بر عهده دارد. اعتراف اپل به کمبود تولید در اوایل این ماه شامل این بود که این شرکت اکنون انتظار دارد آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس کمتر از حد انتظار تولید شود و مشتریان باید برای دریافت محصولات جدید خود بیشتر منتظر بمانند.

افزایش کارگران در خط تولید محصولات اپل

اپل به دنبال کاهش اتکای خود به چین است و فاکسکان اعلام کرده است که قصد دارد تعداد کارگران کارخانه هندی خود را از 17000 به 70000 در دو سال آینده چهار برابر کند تا مدل های اپل تولید کند.iPhone. برخی از اقداماتی که در این داستان توسط دولت چین شرح داده شده است، ممکن است به ترس از جابجایی اپل مربوط باشد. آدام سگال، یکی از اعضای شورای روابط خارجی، به نیویورک تایمز گفت که این یک “شوخی بزرگ” بود.

لی کیانگ، بنیانگذار و مدیر اجرایی دیده بان کارگری چین، یک گروه حقوق کار چینی مستقر در نیویورک، به تایمز گفت که به ندرت می توان شاهد استخدام انبوه با استفاده از قدرت دولتی در مقیاس وسیع بود. لی اشاره می کند که فاکسکان مالیات های دولتی زیادی می پردازد و یک کارفرمای بزرگ است. چند روز پیش اعلام کردیم که دیوید وگت، تحلیلگر UBS، یادداشتی برای کاربران نوشته است. وی در این خبر گفت که زمان انتظار برای آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در آمریکا و چین به سطوح بسیار طولانی رسیده است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا