اخبار فناوری

اعتراضات و شورش های کارگران خط تولید آیفون در چین احتمالاً کمبود این دستگاه ها را افزایش خواهد داد

این روزها وضعیت چین و شیوع گسترده ویروس کرونا باعث اتخاذ وضعیت قرنطینه شده است که مشکلات بیشتری را به وجود آورده است. در نتیجه اعتراض و شورش کارگران خط تولید آیفون در چین احتمالاً کمبود این دستگاه ها را افزایش خواهد داد. در تداوم با مایفون مگ با

اعتراضات و شورش های کارگران خط تولید آیفون در چین احتمالاً کمبود این دستگاه ها را افزایش خواهد داد

اوایل صبح امروز در چین، کارگران فاکسکان با نگهبانان بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین درگیر شدند. این کارخانه در ژنگژو در چند هفته گذشته موضوع چندین گزارش خبری مختلف بوده است. زیرا چین قوانین بسیار محدود کننده ای برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در این منطقه وضع کرده است. در هفته‌های اخیر، فاکس‌کان مانع از خروج کارگران خط مونتاژ از محل‌های کارخانه شده و همچنین کارگران را مجبور کرده است که به جای سالن ناهار، در خوابگاه‌ها غذا بخورند.

اعتراض و شورش کارگران خط تولید آیفون در چین

در هفته‌های اخیر، کارگران فاکسکان شروع به فرار از محیط کارخانه که خطوط تولید در آن قرار دارد، کرده‌اند. اپل اعتراف کرده است که کمبود نیروی کار منجر به کمبود مدل‌های آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در فصل خرید تعطیلات می‌شود، دقیقاً زمانی که این شرکت معمولاً یک برنامه قوی برای محبوب‌ترین دستگاه‌های خود می‌بیند. فاکسکان در اوایل این ماه به کارگرانی که بین 10 اکتبر تا 5 نوامبر آنجا را ترک کرده بودند، اما تصمیم به بازگشت داشتند، پاداش ارائه کرد.

با این حال، اپل مایل است تولید آیفون را به خارج از چین منتقل کند. دولت چین از ترس گزارش هایی مبنی بر اینکه اپل به دنبال انتقال تولید آیفون به خارج از چین است (یعنی کارخانه هندی فاکسکان که در دو سال آینده نیروی کار خود را چهار برابر خواهد کرد)، دولت چین اقدامات غیرعادی و عجیبی را انجام داده است. سربازان نظامی و اعضای حزب کمونیست از خود خواستند نیروهایی را برای جذب نیرو پیدا کنند. کار در کارخانه فاکسکان بسیار مهم است زیرا یکی از بزرگترین مالیات دهندگان چین و همچنین یکی از بهترین کارفرمایان آن است.

اعتراض و شورش کارگران خط تولید آیفون در چین

بلومبرگ گزارش داد که روز چهارشنبه، بیش از 100 کارگر فاکسکان در حال عبور از مقابل خانه نگهبانی دیده شدند. چندین ویدئو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، از جمله یکی از کارگران را نشان می‌دهد که از میان سنگر افسران عبور می‌کنند و شاهدان در پس‌زمینه شعارهای جنگی سر می‌دهند. ویدیوی دیگری نشان می دهد که فردی با لباس سفید با چوب مردی را به زمین می زند.

با توجه PhoneArenaیک شاهد گفت که دعوا بر سر دستمزدهای پرداخت نشده بود و بیم آن می رفت که کارخانه خود مرکز یک بیماری عفونی باشد. چندین کارگر در این کارخانه مجروح شده اند و گفته می شود که این خط تولید 50 درصد از دستگاه های آیفون در جهان را بر عهده دارد. به طور کلی، فاکسکان 70 درصد از واحدهای آیفون تولید شده توسط اپل را هر سال تولید می کند. نه اپل و نه فاکسکان به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. اما نقاط قوت احتمالی برای تولید آیفون شامل هند، ویتنام و مکزیک است.

توییتی از جنیفر زنگ، که می‌گوید دیدگاه منحصربه‌فردی از چین و حزب کمونیست چین دارد، شامل ویدیویی از هرج و مرج بود. Zeng همچنین گفت که کارمندان فاکسکان از جدا نشدن از کارگران مسن‌تر که ممکن است برای کووید-19 مثبت شده باشند شکایت کرده‌اند. آنها همچنین از اینکه قراردادهایی که از آنها خواسته شد با آنچه فاکسکان در ابتدا به آنها نشان داده بود متفاوت باشد ناراضی هستند. او همچنین گفت که کارگران جدید ترسیده و عصبانی هستند.

اعتراض و شورش کارگران خط تولید آیفون در چین

او همچنین اشاره کرد که فاکسکان 100000 نفر را با وعده دستمزدهای بالا دعوت کرده است. با توجه به هرج و مرج امروز در ژنگژو، فاکسکان ممکن است از وعده های دستمزد بالای خود عقب نشینی کرده باشد. ویدئوی منتشر شده در توییت او، اگر قانونی باشد، خطر ایجاد تنش و خطر را به دنبال دارد.

اگرچه کارخانه فاکسکان در هند به اندازه کافی بزرگ نیست که اپل بتواند تمام آیفون های مونتاژ شده در چین را جبران کند، اما این شرکت می خواهد تولید آیفون را به خارج از چین منتقل کند. علاوه بر هند، اپل به دنبال انتقال بخشی از تولید خود به ویتنام و مکزیک است. هر جا که اپل می رود، باید یک زنجیره تامین بسازد که بتواند منابع مورد نیاز خود را با کمیت و کیفیت مورد نیاز خود ارائه دهد و همچنین شرکت باید مکانی با نیروی کار با تجربه بیشتر پیدا کند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا