اخبار فناوری

ارزش اپل بیشتر از ارزش ترکیبی آلفابت، متا و آمازون است!

بله عنوان را خوب خوانده اید. شرکت هایی که قرار بود رقبای اصلی اپل باشند، اکنون باید همه چیز را در جای خود قرار دهند تا خود را در سطح اپل قرار دهند. در واقع باید گفت که ارزش اپل بیش از ارزش ترکیبی Alphabet، Meta و Amazon

اپل همچنان به رشد خود ادامه می دهد در حالی که سایر برندها در حال کاهش هستند

اقتصاد جهانی چندان درخشان نیست و این خود را در دنیای فناوری نشان داده است. تقریباً هر شرکت فناوری، بزرگ یا کوچک، شاهد کاهش درآمد بوده است. به عنوان مثال، شرکتی به بزرگی متا که مالک فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ است، شاهد کاهش شدید درآمد بود. چند تا؟ خوب، باید بگویم که او تنها در سال جاری حدود 90 میلیارد دلار ضرر کرده است.

حتی زمانی که اپل هفته گذشته نتایج سه ماهه سوم خود را اعلام کرد، همه ما شاهد سقوط شدید مالی آن بودیم. البته باید به خاطر داشته باشید که فروش آیفون 14 در این سه ماهه ثبت نشده است.

چند روز پس از انتشار این گزارش ها، گزارش دیگری تایید کرد که این شرکت از زمان انتشار نتایج سه ماهه سوم سال 2022 تا 6 درصد رشد داشته است. و بر اساس این گزارش، ارزش کل اپل اکنون حتی بیشتر شده است. ارزش سه شرکت بزرگ در مجموع. شرکت هایی مانند آلفابت (شرکت مادر گوگل)، متا و آمازون.

این شرکت ها اصلاً شرکت های معمولی نیستند، بلکه نام های بزرگی مانند آمازون، متا و آلفابت هستند. بر اساس تحلیل Business Insider، ارزش اپل در حال حاضر 2.307 میلیارد دلار است. آلفابت با 1.126 تریلیون دلار، آمازون با 940 میلیارد دلار و متا با 240 میلیارد دلار به دنبال آن هستند.

حال با یک جمع و تفریق ساده می بینیم که ارزش اپل از ارزش کل این سه برند بیشتر است. در واقع، به نظر نمی رسد اپل فشاری که برندهای دیگر تحت آن هستند را احساس کند. به لطف عرضه به موقع جدیدترین گوشی های خود، سری آیفون 14 و محصولات دیگری مانند آی مک و مک بوک، توانسته عملکرد خوبی را به ثبت برساند.

به عنوان مثال در بازار رایانه های شخصی با استناد به گزارش های اخیر می توان گفت که 7 برند برتر رایانه های شخصی در این لیست به جز اپل همگی دچار افت شدند.

نطر شما چی هست؟ عملکرد تجاری اپل را چگونه می بینید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا