اخبار فناوری

ارزان ترین مدل گلکسی اس 23 سامسونگ در مقایسه با اعضای خانواده خود دارای نقص است

به نظر می رسد سامسونگ نیز با رفتار اپل در تمایز نسخه های پایه پرچمداران خود از مدل های گران قیمت موافق است. به عنوان مثال، در مدل پایه 128 گیگابایتی، آیفون 14 پرو نمی‌تواند ویدیوی ProRES را با وضوح 4K ضبط کند، اما مدل‌های گران‌تر با حافظه داخلی بالاتر می‌توانند. امروز در مورد مشکل مشابهی می شنویم ارزان ترین مدل گلکسی اس 23 سامسونگ یک نقص در اعضای خانواده خود دارد.

نقطه ضعف ارزان ترین مدل گلکسی S23 چیست؟

همانطور که قبلا گفته شد، سریال باید گلکسی اس 23 سامسونگ به یک حافظه ذخیره سازی جدید و فناوری حافظه رم مجهز خواهد شد. در حالی که اکثر گوشی های این سری دارای حافظه رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 برای اطمینان از عملکرد در کلاس پرچمدار خواهند بود، به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد روند خاصی را در این سری معرفی کند.

طبق یک گزارش جدید، تمامی اعضای سری گلکسی اس 23 دارای رم LPDDR5X خواهند بود که نسبت به رم LPDDR5 گلکسی اس 22 ارتقا یافته است. به همین ترتیب، حافظه UFS 4.0 باید برای همه اعضای خانواده در دسترس باشد اما یک استثنا وجود دارد!

مدل پایه گلکسی S23

مدل پایه گلکسی S23

طبق گزارش ها، مدل پایه 128 گیگابایتی گلکسی اس 23 با حافظه داخلی UFS 3.1 عرضه خواهد شد. اگرچه عقب‌نشینی نیست، اما به روند اخیر سامسونگ در رفتار با مدل‌های پایه سری گلکسی اس مانند شهروندان درجه دو ادامه می‌دهد. به عنوان مثال، برخی از مدل های قبلی با پشتی پلاستیکی و شارژ کندتر سروکار داشتند.

در هر صورت، توجه به این نکته مهم است که به نظر می رسد مدل های حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایتی Galaxy S23 مانند بقیه محصولات از حافظه داخلی UFS 4.0 استفاده می کنند و تنها مدل 128 گیگابایتی این نوع ارتقا را ندارد.سطح حافظه داخلی.

لازم است بدانید که گلکسی اس 23 پلاس و اس 23 اولترا با فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی در دسترس نخواهند بود. تصمیم سامسونگ برای استفاده از فناوری حافظه داخلی قدیمی‌تر برای مدل 128 گیگابایتی گلکسی S23 احتمالاً به دلیل تصمیم سامسونگ برای تولید ماژول‌های 128 گیگابایتی UFS 4.0 است.

ظاهراً تنها برند ژاپنی Kioxia در حال حاضر 128 گیگابایت حافظه UFS 4.0 تولید می کند که در دنیای واقعی به سختی از ماژول های UFS 3.1 سامسونگ بهتر است.

دلیل دیگر ممکن است این باشد که به دلیل کم بودن حافظه داخلی، اصلا نیازی به حافظه داخلی سریعتر نبود. همانطور که می دانید برخی از دستگاه ها از حافظه های سریع تری در حافظه داخلی بزرگتر استفاده می کنند.

نظر شما چیه؟ آیا این روی خرید شما تاثیر می گذارد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا