اخبار فناوری

ادغام حسگر اثرانگشت با کارت بانکی توسط سامسونگ

چطور می‌شد اگر کارت‌های بانکی ما کمی ایمن‌تر بود؟ آیا فقط یک رمز عددی ۴ رقمی می‌تواند امنیت ما را تامین کند؟ اگر پاسخ خود را خیر می‌دهید، خبر خوبی برای شما داریم. به تازگی طرح ادغام حسگر اثرانگشت با کارت بانکی توسط سامسونگ ارائه شده است.

ادغام حسگر اثرانگشت با کارت بانکی

با رشد حملات بدافزارها و جاسوس‌افزارها به دستگاه‌های اندرویدی، امنیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به‌ویژه وقتی صحبت از برنامه‌های مربوط به بانکداری و پرداخت به میان می‌آید.

ظهور پرداخت‌های بدون تماس با استفاده از RFID و NFC، کیف پول‌های مسدودکننده RFID و احراز هویت بیومتریک را در برنامه‌هایی مانند Samsung Pay و Google Wallet عادی کرده است.

سامسونگ ایده ترکیب احراز هویت با اثر انگشت درجه یک گوشی هوشمند را با کارت‌های فیزیکی بانکی با استفاده از مدار مجتمع کارت بیومتریک (IC) دارد و پتانسیل هیجان‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

آی سی سامسونگ را می توان به طور نامحسوس با هر کارت بانکی ادغام کرد. هنگامی که برای پرداخت می روید، فقط باید انگشت خود را روی بخش اسکنر اثرانگشت کارت گذاشته داشته باشید و کارت روی دستگاه پوز دهید. دستگاه پوز به صورت بی‌سیم آی‌سی را تغذیه می کند تا عملیات احراز هویت انجام شود و پاسخ به پوز بازگردد.

قرار دادن ابزار احراز هویت بیومتریک روی کارت بانکی، ایده جدیدی نیست. برندهای محبوب کارت بانکی مانند Visa و Mastercard نیز در حال بررسی این فناوری هستند. با این حال، برخلاف دیگر روش‌ها، آی‌سی سامسونگ عنصر امن، احراز هویت و حسگر اثر انگشت را در یک بخش واحد ترکیب می‌کند.

از آنجایی که رمزگذاری روی دستگاه (آفلاین) از تراشه محافظت می کند، سیستم امن تر است و ادغام آن در کارت‌های بانکی نسل بعدی آسان تر است. سامسونگ می‌گوید حداکثر سه اثرانگشت را می‌توان در خود کارت ثبت و ذخیره کرد، و تمام پردازش‌ها روی دستگاه انجام می‌شود و با POS یا فروشنده کارت به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد که آینده‌ کارت‌های بانکی باید ایمن‌تر شود.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/03/%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B3%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AB%D8%B1%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا