اخبار فناوری

اخراج هزاران متا کارمند؛ برنامه این شرکت برای کنترل نتایج بحران اقتصادی

شرکت متا که قبلا آن را با نام فیس بوک می شناختیم، به نظر می رسد این روزها در وضعیت بدی به سر می برد و مشکلات زیادی برای این شرکت معروف به وجود آمده است. بر اساس اخبار به دست آمده، به نظر می رسد اخراج هزاران نفر از کارکنان متا، برنامه این شرکت برای کنترل نتایج بحران اقتصادی است. با مایفون مگ بیا

اخراج هزاران متا کارمند؛ برنامه این شرکت برای کنترل نتایج بحران اقتصادی

بر اساس این خبر، به نظر می رسد متا آماده است هزاران کارمند خود را به دلیل بحران اقتصادی اخراج کند. برای شرکت مارک زاکربرگ، این اولین بار است که چنین رویدادی رخ می دهد. این شرکت که مالک فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام است، قصد دارد نیروی کار خود را کاهش دهد. وال استریت ژورنال گزارش داد که این شرکت مستقر در کالیفرنیا به زودی هزاران کارمند خود را اخراج خواهد کرد. این رسانه گزارش می دهد که قرار است روز چهارشنبه 18 آبان 1391 به نقل از آگاهان اطلاعیه ای اعلام شود.

متا هشداری صادر کرد و از کارمندان خواست برنامه های سفر خود را به تعویق بیندازند. حجم اخراج ها ظاهرا یک رکورد در تاریخ شرکت متا است. این شرکت که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، از زمان تأسیس خود در سال 2004 به موازات آن رشد کرد و به تدریج نیروی کار خود را گسترش داد. مانند بسیاری از شرکت های دیگر در این صنعت، متا در طول شیوع ویروس کرونا به شدت استخدام کرده است.

اخراج هزاران کارمند متا

در واقع، این شرکت بین سال‌های 2020 تا 2021 حدود 27000 نفر را استخدام کرد. تعداد کارکنان متا در 9 ماه اول سال 2022 به میزان 15344 نفر افزایش یافت و در مجموع تا 30 سپتامبر 2022، 87000 نفر در کشورهای مختلف در سراسر جهان برای Meta کار کردند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این کارمندان اخراج خواهند شد. اما وال استریت ژورنال می‌گوید این ممکن است بزرگ‌ترین برنامه اخراج یک شرکت فناوری باشد.

این برنامه تعدیل نیرو در پاسخ به عملکرد ضعیف مالی این شرکت انجام شده است. متا در پایان اکتبر 27.71 میلیارد دلار درآمد داشت که نسبت به سال قبل 4 درصد کاهش داشت. علاوه بر این، سود خالص این شرکت تنها در یک سال 50 درصد کاهش یافته است. این نتایج عمدتاً به کاهش درآمد تبلیغات اینترنتی و سرمایه گذاری های قابل توجهی که برای Metaverse انجام شده است نسبت داده می شود.

اخراج هزاران کارمند متا

در دو سال گذشته بیش از 21 میلیارد دلار برای توسعه Horizon Worlds سرمایه گذاری شده است. این قسمت از متا مربوط به گروه و فناوری واقعیت مجازی است. در نتیجه، متا اکنون به عنوان یک گودال پولی بزرگ برای سرمایه گذاران ظاهر می شود. مارک زاکربرگ قبلاً در یادداشتی اشاره کرده بود که طرح اخراج به زودی اجرا خواهد شد. با این حال، او هرگونه اخراج قابل توجهی را رد کرد.

موسس فیس بوک نیز با بیان چند نکته سعی کرد نتایج را کم اهمیت جلوه دهد. وی گفت: ما با فضای ناپایدار اقتصاد کلان، افزایش رقابت، مسائل هدفمندی تبلیغات و افزایش هزینه برای سرمایه گذاری های بلندمدت خود مواجه هستیم، اما باید بگویم که به نظر می رسد محصولات ما بهتر از آن چیزی است که برخی از بررسی ها می گویند.

با وجود اظهارات زاکربرگ، ارزش بازار متا پس از انتشار نتایج فصلی دوباره کاهش یافت. سرمایه این شرکت در سال گذشته 600 میلیارد دلار کاهش یافت. بر اساس این گزارش، متا قصد دارد با اخراج تعدادی از کارکنان خود در ماه های آینده حداقل 10 درصد هزینه های خود را کاهش دهد. برنامه های دیگری نیز برای اقدام در این راستا انجام خواهد شد.

اخراج هزاران کارمند متا

با توجه GizChinaدر نتیجه این بحران اقتصادی، متا تنها شرکتی نیست که برخی از کارکنان خود را اخراج کرده است. اکثر کارمندان توییتر در سراسر جهان هفته گذشته اخراج شدند. ایلان ماسک، مالک فعلی این شبکه اجتماعی تمام تلاش خود را می کند تا هزینه های شرکت ها را کاهش دهد تا وضعیت مالی آنها بدتر نشود. او ادعا می کند که توییتر هر روز میلیون ها دلار ضرر می کند. همین اتفاق برای Uber، Lyft و شرکت پرداخت آنلاین Stripe رخ داد که 14 درصد از نیروی کار خود را اخراج کردند.

13 درصد از کارکنان شرکت نیز اخراج شدند. از طرف دیگر آمازون خوشحال است که دیگر در دفاتر خود استخدام نمی کند. پاتریک کولیسون، مدیرعامل استرایپ، پس از اخراج کارکنان گفت: ما با تورم مداوم، شوک های انرژی، نرخ بهره بالاتر، کاهش سرمایه های سرمایه گذاری و کاهش بودجه راه اندازی مواجه هستیم. به گفته نیل ساندرز، تحلیلگر مالی، اخراج کارکنان نشان می دهد که دوران سخت کنونی در بخش توسعه به پایان نرسیده است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا