اخبار فناوری

احتمال ممنوعیت تیک توک در ایالات متحده به اتهام جاسوسی از خبرنگاران

با این حال هر از گاهی شاهد تقابل سیاسی آمریکا و چین هستیم. امروزه موضوع بیشتر حول محور تکنولوژی می چرخد ​​و همین موضوع باعث افزایش درگیری بین این دو کشور شده است. پس از تحریم شدید هواوی، آمریکا اکنون قصد دارد تیک توک را در معرض همین مشکل قرار دهد. زیرا این احتمال وجود دارد که تیک توک در آمریکا به دلیل جاسوسی از خبرنگاران ممنوع شود. با مایفون مگ با

امکان ممنوعیت تیک توک در آمریکا

خبر بد برای کاربران TikTok در ایالات متحده. شرکت چینی پشت این شبکه اجتماعی پرطرفدار دوباره دچار مشکل شده است. ByteDance، شرکت مادر TikTok، اعتراف کرد که کارکنان آن دسترسی غیرمجاز به داده های روزنامه نگاران داشته اند. به گفته نیویورک تایمز، کارمندان مسئول این تخلف اخراج شدند. این حادثه که اولین بار توسط BuzzFeed News در ژوئن 2022 گزارش شد، شامل دسترسی ادعایی به داده های غیر عمومی کاربران TikTok در ایالات متحده توسط کارمندان شرکت چینی ByteDance بود.

این افشاگری ادعاهای قبلی ByteDance مبنی بر عدم دسترسی به داده‌ها را تضعیف می‌کند و احتمالاً به اعتبار TikTok که قبلاً به دلایل امنیت ملی تحت نظارت و ممنوعیت‌های دولتی در ایالات متحده بوده است، آسیب بیشتری خواهد زد. اکنون این اتفاق افتاده و این شرکت چینی باید منتظر عواقب آن باشد.

امکان ممنوعیت تیک توک در آمریکا

طی تحقیقات داخلی توسط ByteDance در مورد اینکه چه کسی برخی از فایل های صوتی خبرنگاران را فاش کرده است، اطلاعات خصوصی سه خبرنگار فوربس که قبلا برای BuzzFeed News کار می کردند، یک خبرنگار فایننشال تایمز و گروه کوچکی از افراد مرتبط با اطلاعات خصوصی فاش شده است. و خبرنگاران هدف این افشاگری هستند.

خبرنگاران فوربس ادعا کردند که اسناد داخلی ByteDance را بررسی کرده‌اند و اطلاعات نشان می‌دهد که دفتر امنیت و حریم خصوصی این شرکت پروژه‌ای به نام Project Raven را برای شناسایی کارمندانی که اطلاعات را درز کرده‌اند اجرا کرده است. مشخص نیست که آیا پروژه ریون تنها هدفش یافتن افشاگران داخلی بوده است یا اینکه یک ابزار جاسوسی تحت تحریم شرکت بوده است.

به گزارش خبرگزاری PhoneArenaبا این حال، TikTok با ممنوعیتی در ایالات متحده مواجه است که می تواند 80 میلیون کاربر فعال ماهانه خود را بدون دسترسی به شبکه اجتماعی مورد علاقه خود رها کند. نظر شما در مورد کاربران Tranji در مورد ممنوعیت احتمالی Tik Tok در آمریکا به دلیل جاسوسی از خبرنگاران چیست؟ آیا بالاخره این شبکه اجتماعی ممنوع می شود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا