اخبار فناوری

احتمال ممنوعیت تیک توک در اروپا نیز بسیار زیاد است

تیک توک را باید یکی از بحث برانگیزترین پلتفرم های اجتماعی در جهان دانست. از آنجایی که این برنامه توسط یک شرکت چینی ساخته شده است، ایالات متحده همیشه با آن مخالف بوده است. اما اعتراف این شرکت به جاسوسی از خبرنگاران آمریکایی واکنش شدید دولت آمریکا را در این زمینه برانگیخت. حالا به نظر می رسد احتمال تحریم تیک توک در اروپا نیز بسیار زیاد است. با مایفون مگ با بودن

امکان ممنوعیت تیک توک در اروپا چیست؟

جنجال های پی در پی تیک توک هنوز تمام نشده است. پس از اعتراف شرکت سازنده این برنامه پرطرفدار به جاسوسی از خبرنگاران آمریکایی، اوضاع برای این شرکت بسیار تغییر کرد و دولت آمریکا اقدام جدی و قابل توجهی علیه این برنامه پرطرفدار انجام داد. امروز اتحادیه اروپا نیز به این موضوع واکنش جدی نشان داد. تیری برتون، کمیسر بازار داخلی و حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا از TikTok خواست تا از قانون خدمات دیجیتال (DSA) که اخیراً تصویب شده است، پیروی کند. او در توییتر پیامی منتشر کرد و گفت که عملکرد تیک توک به عنوان بستری برای دسترسی میلیون‌ها جوان اروپایی باید کاملاً با قوانین اتحادیه اروپا به ویژه قانون DSA مطابقت داشته باشد.

امکان ممنوعیت تیک توک در اروپا

به گزارش خبرگزاری PhoneArenaاتحادیه اروپا در حال مذاکره با مدیر عامل TikTok، Shou Zi Chew است و طبق این توییت، برتون شرکت چینی را برای برآورده کردن خواسته‌های اتحادیه تحت فشار قرار داده است. اگر شرکت توسعه تیک توک این قوانین را رعایت نکند، ممنوعیت شدیدی برای آن اعمال خواهد شد. این اولین بار نیست که چنین اقدام جدی و مهمی در دستور کار قرار می گیرد. این برنامه قبلا در سازمان های دولتی در چندین ایالت آمریکا ممنوع بود و ممنوعیت آن در سراسر کشور همچنان در دست بررسی است.

احتمال ممنوعیت تیک توک در ایالات متحده به اتهام جاسوسی از خبرنگاران

در مورد انطباق با DSA، TikTok باید از اول سپتامبر پیروی از قوانین را آغاز کند یا تا 6 درصد از درآمد سالانه خود را جریمه کند. ممکن است این برنامه در اتحادیه اروپا نیز ممنوع باشد. اگر این اتفاق بیفتد، میلیون‌ها کاربر اروپایی دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند. اگر این برنامه در ایالات متحده ممنوع شود، همین اتفاق ممکن است برای 80 میلیون کاربر فعال ماهانه آن رخ دهد. نظر شما در مورد کاربران ترانجی در مورد امکان ممنوعیت تیک توک در اروپا چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا