اخبار فناوری

آیپد پرو 14.1 اینچی ممکن است با تراشه M3 Pro در سال آینده معرفی شود

طبق گزارش‌ها، اپل درنظر دارد مدل دیگری از آیپد پرو را به خانواده تبلت‌های پیشرفته خود اضافه کند، مدلی که دارای صفحه‌نمایش بزرگ 14.1 اینچی خواهد بود و اساساً وارد دسته نوت‌بوک‌ها می‌شود. بااین‌حال، یک شایعه جدید ادعا می‌کند که با اندازه بزرگتر، آیپد پرو 14.1 اینچی همچنین از مشخصات قدرتمندتری نیز بهره برده و گفته می‌شود که دارای تراشه M3 Pro است و احتمالاً هسته‌های CPU و GPU بیشتری‌نسبت به M3 دارد.

آیپد پرو 14.1 اینچی با تراشه M3 Pro

با آنکه تراشه M3 هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده است، اما Revegnus اخیرا توییتی منتشر کرده مبنی‌بر اینکه آیپد پرو 14.1 اینچی درحال آزمایش با M3 Pro است. این افشاگر منبع دیگری را به ادعاهای خود اضافه نکرده است که نشان می‌دهد هر اطلاعاتی که دریافت کرده، ازطریق منابع خودش بوده است. با تبلت‌های بزرگ‌تر، فضای بیشتری برای استفاده از یک راه‌حل خنک‌کننده قوی‌تر برای دمای بهتر نیاز می‌شود، اما حتی در این صورت، اپل از استفاده از هر فن خنک‌کننده در داخل iPad Pro نازک و قابل‌حمل خودداری می‌کند.

این بدان معناست که هر چه اتلاف گرما اتفاق بیفتد، برای دفع آن به یک هیت سینک بزرگ نیاز است. محفظه‌های بخار به‌دلیل قابلیت خنک‌کنندگی و این واقعیت که برای محصولات نازک‌تر اولویت دارند، راه‌حل ترجیحی در اینجا هستند. درحالی‌که این خنک‌کننده مقداری ضخامت iPad Pro را افزایش می‌دهد، با توجه به شایعه استفاده از M3 Pro در داخل آن، بهره بردن از چنین خنک‌کننده‌ای ضروری است. پیش از این گفته شده بود که M3 معمولی مانند M1 و M2 دارای یک پردازشگر 8 هسته‌ای است، بنابراین طبیعتاً M3 Pro در صورت معرفی رسمی، هسته‌های بیشتری خواهد داشت.

آیپد پرو 14.1 اینچی با تراشه M3 Pro

آیپد پرو 14.1 اینچی با تراشه M3 Pro

درحالی‌که موارد فوق هنوز تأیید نشده است، اپل ممکن است عملکرد کامل M3 Pro را هنگام اجرا در iPad Pro بزرگتر محدود کرده تا تبلت خود را ازنظر حرارتی کنترل کند. تراشه درحال اجرا در این دستگاه می‌تواند کندتر از نسخه‌ای که در مدل‌های آینده مک‌بوک پرو اجرا می‌شود، باشد. همچنین ازآنجایی‌که مدل‌های کوچک‌تر آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی چیپست M3 را دریافت می‌کنند، منطقی است که نسخه بزرگ‌تر بهترین سخت‌افزاری را که این شرکت برای اهداف تمایز ارائه می‌دهد، به‌همراه داشته باشد.

M3 Pro همچنین می‌تواند به iPad Pro بزرگتر اجازه دهد تا از چندین نمایشگر با وضوح بالا برای کاربران پشتیبانی کند تا فضای کاری خود را گسترش دهند و درعین‌حال نسخه اصلاح‌شده iPadOS 17 را برای نمایش بزرگتر خود اجرا کند. متأسفانه، تا زمانی که اپل این محصول را رسماً معرفی نکند، نمی‌توانیم این تغییر سخت‌افزاری را تأیید کنیم، بنابراین به یاد داشته باشید که شایعات فوق را با شک‌وتردید درنظر بگیرید.

نظر شما درباره آیپد پرو بزرگتر با تراشه M3 Pro چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/04/%D8%A2%DB%8C%D9%BE%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D9%88-14-1-%D8%A7%DB%8C%D9%86%DA%86%DB%8C-%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-m3-pro-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا