اخبار فناوری

آیفون 2023 با پنل OLED

ارائه سری آیفون 2023 با پنل های OLED از شرکت BOE

سری آیفون 2023 با پنل های OLED بیشتری از شرکت چینی BOE ارائه می شود که فراتر از سفارشات ال جی می باشد و تهدیدی برای سامسونگ است.

با توجه به تحول اساسی اپل به فناوری OLED برای طیف وسیعی از آیفون هایش، جای تعجب نیست که محصولات سری 2023 از همین فناوری برخوردار باشند. به هرحال، از آن جایی که در گذشته سامسونگ و بعد از آن شرکت ال جی  تامین کننده ی انحصاری این پنل ها بودند گزارش جدیدی ادعا می کند که به لطف مداخله شرکت چینی BOE سهم بازار این تولیدکنندگان در حال ضربه خوردن است.

آیفون 2023

پیش از این شرکت BOE تنها در فراهم کردن 10 درصد از کل محموله نمایشگرهای OLED آیفون برای شرکت اپل نقش داشت.

طبق گزارش The Elec با به جریان افتادن طرح های شرکت BOE، تولیدکننده ی چینی در حال تبدیل سه تا از کارخانه های خود به کارخانه ی تولید صفحه نمایش OLED برای شرکت اپل می باشد. طبق تحقیق انجام شده UBI ادعا می کند که قبلاً شرکت BOE مسئول فراهم کردن پنل برای گوشی های آیفون 12 و آیفون 13 بوده است و تنها پاسخگوی 10 درصد از کل محموله بوده است. با این حال، این درصد ممکن است به طور قابل توجهی افزایش یابد، تا جایی که این غول چینی ممکن است در ارائه ی محموله های نمایشگر آیفون 2023 شرکت اپل از شرکت ال جی پیشی بگیرد.

این گزارش همچنین اعلام می دارد که تا سه ماهه ی چهارم سال 2022، شرکت BOE به مرحله ای از تولید می رسد که ظرفیت تولید 144000 محصول در ماه را دارد. درحال حاضر، ظرفیت تولید این شرکت 96000 محصول می باشد. هم اکنون سامسونگ 140000 محصول در ماه تولید می کند، که تنها بدان معناست که شرکت BOE یک تهدید جدی برای این غول کره ای به حساب می آید، اگرچه باید کیفیت نمایشگر خود را حفظ کند تا بتواند طولانی مدت سفارشات اپل را دریافت کند.

سال 2019 گزارش شد که شرکت BOE قصد دارد از شرکت سامسونگ پیشی بگیرد و به عنوان بزرگترین تامین کننده ی پنل های OLED برای شرکت اپل باشد و اگر این پیشرفت ادامه پیدا کند، در نهایت این غول چینی به هدفش خواهد رسید. ممکن است این دستاورد مدتی  طول بکشد، و اگر شرکت BOE کیفیت محصولش را حفظ کند، به آسانی می تواند شرکت اپل را به عنوان یک مشتری طولانی مدت حفظ کند. رویدادهای دیگری که در سال 2023 اتفاق می افتد ظاهراً کنار گذاشته شدن کوالکام توسط اپل و استفاده از مودم 5G خودش در آیفون 2023 می باشد، گرچه یک گزارش متفاوت ادعا می کند که کوالکام 20 درصد از محموله های مودم این غول فناوری کوپرتینویی را فراهم خواهد کرد.

قطعاً برخی تغییرات در سال 2023 اتفاق می افتد بنابراین امیدوار باشید و منتظر به روزرسانی های بیشتر باشید.

 

منبع خبر : The Elec

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا