اخبار فناوری

آیا گوگل پلی استور در ایران فیلتر نیست؟

فروشگاه های نرم افزار رسمی سیستم عامل ها یکی از ملزومات استفاده از دستگاه های مبتنی بر آن ها هستند. پس از مدتی فیلتر شدن اپ استور اپل و مشکلات عدیده ای برای کاربران آیفون، این سرویس فیلتر نشد، اما فیلترینگ گوگل پلی استور در ایران پیگرد قانونی دارد. حالا با گزارش های فراوان کاربران مایفون مگ و بررسی ها در زمان نگارش، به نظر می رسد که گوگل پلی استور در ایران فیلتر نشده است.

رفع فیلتر فروشگاه گوگل پلی در ایران

فروشگاه نرم افزار سیستم عامل اندروید یا فروشگاه گوگل پلی برای دانلود نرم افزار یا بازی و به روز رسانی آنها برای استفاده از ویژگی های جدید و حفظ امنیت کاربران واقعا ضروری است. اگرچه فروشگاه های نرم افزاری شخص ثالث وجود دارد، اما بدیهی است که سرویسی مانند فروشگاه Google Play برای سیستم عامل اندروید وجود نخواهد داشت.

از حوالی ساعت 17 عصر روز دوشنبه 5 دی ماه 1401 با اعلان به روز رسانی نرم افزار و بازی برای گوشی های خود در مایفون مگ مواجه شدیم. عجیب است زیرا ما گوگل پلی استور را مدتی است در ایران می شناسیم فیلتر شده شرق.

با سؤال از دوستان و بررسی پیام‌های کاربران Tranji، متوجه شدیم که فروشگاه Google Play در ارائه‌دهندگان اینترنتی زیر فیلتر نشده است:

  1. 1- اینترنت ثابت – مخابرات
  2. 2- اینترنت همراه – ایرانسل
  3. 3- اینترنت موبایل – رایتل

متاسفانه کاربران موبایل اپراتور همراه اول همچنان با مشکل مواجه هستند.

آیا شما یک کاربر اندروید هستید؟ از چه اینترنتی استفاده می کنید؟ آیا فروشگاه Google Play برای شما فیلتر نشده است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا