اخبار فناوری

آپدیت One UI 6.0 سامسونگ یک مشکل بزرگ را در گوشی‌های سامسونگ برطرف می‌کند

آپدیت‌های سیستم‌عاملی گاهی ظاهر دستگاه را تغییر می‌دهند و گاهی یکی از مشکلاتی را حل می‌کنند که شاید آن را مستقیما ندیده باشید اما نبودنش در تجربه‌کاربری شما تاثیر بزرگی دارد. در همین راستا و عرضه شدن آپدیت اندروید ۱۴ سامسونگ چنین موضوعی اتفاق خواهد افتاد. گفته می‌شود که آپدیت One UI 6.0 سامسونگ یک مشکل بزرگ را در گوشی‌های سامسونگ برطرف می‌کند.

آپدیت One UI 6.0 سامسونگ

یکی از بزرگترین مشکلات در تجربه سیستم‌عامل اندروید این است که دستگاه‌های برندهای مختلف فعالیت‌های پس‌زمینه را با صلاح‌دید خود می‌بندند. در حالی که گوگل مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را در مورد نحوه مدیریت فعالیت‌های پس‌زمینه دارد، سازندگان محصولات اندرویدی رابط کاربری خود را برای بهبود کارایی باتری یا دیگر بهینه‌سازی‌های دستگاه‌هایشان، تغییر می‌دهند.

عمدتاً، این تغییر باعث کرش‌کردن نرم‌افزار و تجربه کاربری ضعیفی می شود.

در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل سال گذشته (Google I/O 2022)، این شرکت تلاش‌های خود را برای رفع مشکلات مدیریت فعالیت‌های پس‌زمینه اندروید را ارائه داد. ثمره آن زحمت‌ها را با اندروید ۱۴ در محصولات گوگل خواهیم دیدید.

با این حال گوگل به تازگی همکاری عمیق‌تری با سامسونگ برای ارائه یک تجربه سازگارتر ارائه خواهد کرد.

گوگل در پستی در وبلاگ Android Developers اعلام کرد که با برندهای اندرویدی همکاری می‌کند تا از اجرای یکپارچه APIهای فعالیت پس‌زمینه در اندروید ۱۴ اطمینان حاصل کند.

سامسونگ اولین شرکتی است که به تلاش‌های گوگل می‌پیوندد. با بهره‌مندی از همکاری این دو برند، آپدیت One UI 6.0 برای دستگاه‌های Galaxy می‌تواند تجربه کم‌باگ‌تری را ارائه کند. البته به نظر ما شاید مصرف باتری افزایش پیدا کند.

برخی از تغییرات خدمات پس‌زمینه و پیش‌زمینه در اندروید ۱۴ شامل عملیات پس‌زمینه ساده، سیستم پخش داخلی بهینه‌سازی شده و خط‌مشی‌های جدید Google Play برای محدود کردن سوءاستفاده از دستگاه و شبکه است.

در بیانیه سامسونگ آمده:

با شروع عرضه One UI 6.0 «تضمین می‌شود خدمات پیش‌زمینه برنامه‌هایی که اندروید 14 را هدف قرار می‌دهند (تا زمانی که بر اساس خط‌مشی API سرویس پیش‌زمینه جدید اندروید توسعه داده شوند) طبق برنامه‌ریزی کار کنند».

بنابراین، ممکن است بلافاصله پس از عرضه One UI 6.0 مزایای این مشارکت را نبینید. اما همانطور که توسعه‌دهندگان برنامه های خود را برای اندروید 14 به روز می کنند، تجربه باید بسیار بهتر شود.

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که به خصوص پس از عرضه آپدیت اندروید ۱۱ به شکل عمیقی در فعالیت‌های پس‌زمینه دخالت می‌کرد تا بهینه‌سازی‌های خود را ارائه کند. به نظر می‌رسد که حالا این موضوع کنترل‌شده‌تر خواهد بود.

پیش از این شنیده بودیم که عرضه آپدیت اندروید ۱۴ توسط سامسونگ حتی از اندروید ۱۳ نیز سریع‌تر خواهد بود. پس بیاید امیدوار باشیم که پرفروش‌ترین برند اندرویدی بتواند تجربه بهتری را هر چه سریع‌تر برای این اکوسیستم به همراه داشته باشد.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/06/%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-one-ui-6-0-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا