اخبار فناوری

آپدیت جدید جیمیل اندروید با بهینه سازی برای گوشی های تاشو منتشر شد

گوگل آپدیت جدید جیمیل را با بهینه سازی ویژه برای گوشی های تاشو منتشر کرد. رابط کاربری به‌روزرسانی جدید جیمیل دارای فرمت ۲ صفحه‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد صندوق ورودی خود را در نیمه چپ صفحه ببینند، در حالی که ایمیل باز در سمت راست نمایش داده می‌شود.

آپدیت جدید جیمیل برای اندروید

بدیهی است که هدف از این به‌روزرسانی آسان‌تر کردن چندوظیفگی و رهایی کاربران از جابجایی بین صندوق ورودی و ایمیل‌هایشان است. پنجره سمت چپ صندوق ورودی و سایر پوشه ها را نشان می دهد، در حالی که در سمت راست ایمیل انتخاب شده را نشان می دهد. نوار جستجو در بالای صندوق ورودی قرار دارد و دکمه نوشتن در سمت چپ قابل مشاهده است. نوار پایین کل صفحه را در بر می گیرد.

آپدیت جدید جیمیل

آپدیت جدید جیمیل

البته، UI جدید فقط برای جیمیل محدود نخواهد شد. این به‌روزرسانی رابط کاربری برای Google Meet و Chat نیز در دسترس است. کاربران می توانند به راحتی بین برنامه ها و سرویس ها جابجا شوند بدون اینکه نیازی به تنظیم اندازه نرم افزار داشته باشند.

گوگل بر روی تلفن‌ها و تبلت‌های تاشو تمرکز کرده است و این رابط کاربری جدید بخشی از تلاش آن برای ارائه تجربه کاربری ممتاز در دستگاه‌های با صفحه‌نمایش بزرگ است.

گوگل همچنین نسخه جدیدی از اندروید 12 را با تمرکز بر تبلت ها به نام اندروید 12L معرفی کرد. این سیستم عامل مخصوص دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ طراحی شده است.

این سیستم عامل دارای پنل اطلاع رسانی 2 قسمتی (تقسیم شده به صورت عمودی) است که در یک نگاه اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین دارای نوار وظیفه است که جابجایی بین برنامه ها یا باز کردن یک برنامه جدید را آسان می کند.

علاقه مجدد گوگل به گوشی ها و تبلت های تاشو احتمالا به این دلیل است که این شرکت قصد دارد به زودی گوشی و تبلت تاشو خود را راه اندازی کند. با رابط جدید جیمیل، گوگل تعهد خود را به ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه در این دستگاه ها نشان می دهد و آماده سرمایه گذاری روی ترفندهای نرم افزاری جدید برای تحقق آن است.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید این رابط کاربری را دوست دارید؟ مطمئناً به‌روزرسانی جدید اندروید جی‌میل می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا