اخبار فناوری

آنر Magic 5 Pro با خدمات گوگل: طعنه به هواوی یا تلاش برای تصویرسازی برندی کاملاً مستقل؟

طی سه روز گذشته، هواوی گوشی‌های پرچمدار P60 Pro و Mate X3 را که ماه گذشته برای بازار چین معرفی شده بودند، در سراسر جهان عرضه کرد. در این میان، برند آنر که سال گذشته و به‌دلیل تحریم‌های هواوی از این شرکت جدا شد، به‌تازگی توییتی را منتشر کرده و با اشاره به عرضه گوشی پرچمدار Magic 5 Pro با خدمات گوگل، به‌نوعی این ذهنیت را تداعی می‌کند که به هواوی طعنه زده است! البته می‌شود این‌گونه نیز برداشت کرد که آنر تلاش دارد تا با تبلیغات پیرامون این موضوع، مشکلات گریبان‌گیر هواوی را از ذهن کاربران جهانی پاک کرده و به‌دنبال تصویرسازی از یک برند کاملاً جدید و مستقل از هواوی برای خریداران باشد.

آنر Magic 5 Pro با خدمات گوگل

امروز، آنر پستی را در حساب رسمی توییتر خود به‌اشتراک گذاشت: «HONOR Magic5 Pro با برنامه‌های Google ارائه می‌شود که برای اندروید طراحی شده‌اند، بنابراین می‌توانید کارهای بیشتری [با این گوشی پرچمدار] انجام دهید». واضح است که آنر آخرین پرچمدار خود یعنی Magic 5 Pro را برای کاربران جهانی تبلیغ می‌کند.

بااین‌حال، موضوع مورد اشاره تبلیغاتی به‌نوعی جالب است. این شرکت می‌توانست ویژگی‌های دیگر گوشی خود را به‌اشتراک بگذارد اما این کار را نکرد. بله، ما قصد یک نتیجه‌گیری تهاجمی را نداریم، اما سخت است که فرض کنیم مخاطب آنر شرکتی غیر هواوی است.

اگرچه، در میان سازندگان گوشی‌های هوشمند، کشیدن پای یکدیگر به تبلیغات و طعنه‌زدن‌ها، امری طبیعی است. بنابراین، به‌نظر می‌رسد که آنر شرکت هواوی را به‌دلیل عدم ارائه برنامه‌های گوگل با جدیدترین گوشی پرچمدار P60 Pro خود هدف قرار داده است.

این موضوع از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که هواوی به‌تازگی مجموعه‌ای کاملاً جدید از دستگاه‌ها را برای مناطق مختلف شامل اروپا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آسیا معرفی کرده است.

آنر Magic 5 Pro با خدمات گوگل

آنر Magic 5 Pro با خدمات گوگل

در ابتدا، هواوی Honor را به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گوشی‌های هوشمند خود راه‌اندازی کرد. همچنین سهم آنر از فروش دستگاه‌های خود به هواوی کمک کرد تا در دوره کوتاهی، بر بازار گوشی‌های هوشمند چینی و جهانی تسلط یابد.

پس از تحریم ایالات‌متحده، هواوی به‌ناچار و برای جبران خسارات هر دو برند، تصمیم گرفت Honor را به یک گروه از شرکت‌های فناوری چینی بفروشد. این شرکت نیز زیرمجموعه گوشی‌های هوشمند را آزاد کرده و به آنر اجازه داد تا به‌طور مستقل با شرکت‌های آمریکایی همکاری کند.

آنر سپس اعلام کرد که دسترسی به برنامه‌های Google را برای دستگاه‌های جدید خود بازمی‌گرداند. گوشی‌های این شرکت همچنین دارای چیپست‌های 5G و تمامی فناوری‌های ممنوعه تحت رهبری هواوی هستند.

از طرف دیگر، هواوی همچنان به ساخت گوشی‌های جدید با آخرین فناوری‌ها ادامه می‌دهد، اما با افت شدید زنجیره تأمین مواجه شده است. اکنون هواوی اکثر تأمین‌کنندگان خود را بازیابی کرده و بار دیگر شروع به عرضه قدرتمند دستگاه‌های خود در بازارهای جهانی غیر از ایالات‌متحده کرده است.

نظر شما درباره توییت جدید آنر چیست؟ آیا موضع این شرکت را نوعی طعنه به برند مادر پیشین خود می‌دانید و یا صرفاً تلاشی برای جداکردن نام این شرکت از هواوی و مشکلات پیرامون آن در ذهن مخاطبان؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/12/%D8%A2%D9%86%D8%B1-magic-5-pro-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%B7%D8%B9%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%AA%D9%84/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا