اخبار فناوری

آمار فروش AirPods در سه ماهه چهارم سال 2022 منتشر شد: رشد منحصر به فرد Oppo با وجود برتری مطلق AirPods اپل.

شرکت آنالیز کانال ها این شرکت به تازگی گزارش خود را در مورد آمار فروش ایرپاد یا TWS برای سه ماهه چهارم سال 2022 منتشر کرده است. در حالی که بازار به طور کلی کاهش قابل توجهی داشته است، اپل همچنان به تسلط خود ادامه می دهد، تا حد زیادی به لطف موفقیت مدل جدید. Airpods Pro 2 249 دلار در ایالات متحده. همچنین در میان تمامی برندهای این حوزه، تنها اوپو موفق به ثبت رشد فروش در این فصل شد.

آمار فروش AirPods در سه ماهه چهارم سال 2022

در حالی که بازار هدفون های TWS در چند سال گذشته شاهد رشد ثابتی بوده است، به نظر می رسد که این حوزه در سه ماهه آخر سال 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با وجود این، اپل همچنان به تسلط خود ادامه می دهد.

در گزارش شرکت تحلیلی Canalys، بازار AirPods شاهد کاهش قابل توجه 23 درصدی در میزان عرضه در سه ماهه چهارم سال 2022 بود. این اولین بار از سال 2021 است که بازار شاهد کاهش فروش است. گواهی بر اندازه فعلی بازار که به بخش‌های قیمتی تقسیم می‌شود، تنها هدفون‌های TWS با قیمت بین 200 تا 299 دلار آمریکا شاهد رشد سال به سال بوده‌اند که 87 درصد از کل عرضه در این محدوده قیمت توسط اپل هدایت می‌شود.

آمار فروش AirPods در سه ماهه چهارم سال 2022

آمار فروش AirPods در سه ماهه چهارم سال 2022

وقتی صحبت از اپل شد، این شرکت همچنان بر بازار تسلط دارد. در حالی که در سه ماهه دوم سال 2022 شاهد کاهش فروش نسبت به سال گذشته بودیم، غول کوپرتینویی همچنان 28.4 میلیون ایرپاد فروخت که نشان دهنده 35.8 درصد از بازار است. AirPods Pro 2 که سال گذشته در کنار سری آیفون 14 عرضه شد، فروش اپل را در سه ماهه چهارم 63 درصد افزایش داد.

در رتبه بعدی، سامسونگ با تنها 6 میلیون دستگاه فروش و 7.5 درصد سهم بازار قرار دارد. شیائومی با فروش 3.5 میلیون دستگاه در رتبه سوم قرار دارد و 4.4 درصد از بازار را در اختیار دارد. boAt و OPPO پنج شرکت برتر را تکمیل می کنند و 45.3 درصد باقیمانده از سهم بازار خارج از پنج گروه برتر توسط چندین تولید کننده هدست TWS مانند سونی، ساوندکور، سنهایزر و دیگران به اشتراک گذاشته شده است.

جای تعجب نیست که اپل همچنان بر این بازار تسلط دارد، زیرا ترکیبی از کیفیت سخت افزار، ویژگی ها و یک اکوسیستم قوی باعث فروش هدست TWS آن می شود. با این حال، این آمار کمی غیر قابل باور است. به عنوان مثال، طبق ارقام ذکر شده، اپل در سه ماهه چهارم ایرپاد پرو 2 بیشتری نسبت به مجموع 5 ایرپاد برتر فروخت!

در نهایت، نظر شما درباره آمار فروش AirPods در سه ماهه چهارم سال 2022 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا