اخبار فناوری

10000 کارمند آمازون در پی اخراج گسترده کارکنان متا و توییتر…!

به نظر می رسد موج مشکلات اقتصادی فشار زیادی را بر شرکت ها وارد کرده و همین امر باعث شده است که چاره ای جز سازگاری یا اخراج کارکنان خود نداشته باشند. امروز شاهد اخراج 10000 کارمند آمازون در پی اخراج گسترده متا و توییتر هستیم. با مایفون مگ بیا

اخراج 10000 کارمند آمازون در پی اخراج گسترده متا و توییتر…!

در ایالات متحده، عدم اطمینان زیادی برای کارگران فناوری و کارگران خرده فروشی وجود دارد. هفته گذشته متا حدود 11000 کارمند خود را اخراج کرد. هفته قبل، توییتر حدود 3500 کارمند را اخراج کرد. اخراج کارکنان با آمازون در این هفته دنبال خواهد شد. طبق گزارش ها، این غول خرده فروشی به دنبال اخراج حدود 10000 نفر است. اگرچه آمازون همچنان یک داستان موفقیت باورنکردنی است، اما در شرف تحمل دومین شکست بزرگ خود است.

این پس از از دست دادن بیش از یک تریلیون سهام شرکت در هفته گذشته رخ می دهد. به همین دلیل، انتظار می رود این غول خرده فروشی حدود 10000 کارمند خود را در این هفته اخراج کند. حداقل این چیزی است که نیویورک تایمز می گوید. به گفته این خبرگزاری، کارمندان آمازون بیشترین آسیب را در بخش های تجاری و مدیریتی و فناوری خواهند دید. ظاهرا این بزرگترین برنامه تعدیل نیرو در تاریخ آمازون خواهد بود. به گفته نیویورک تایمز، اخراج ها عمدتاً بر تجارت لوازم خانگی متمرکز خواهد شد.

آمازون 10000 کارمند خود را اخراج کرد

این خبرگزاری به ویژه به دستیار هوشمند الکسا اشاره می کند. این برنامه بر بخش خرده فروشی و بخش منابع انسانی نیز تأثیر خواهد گذاشت. هنوز تعداد دقیق اخراج ها مشخص نشده است. برخلاف هفته گذشته در متا، اخراج ها به یکباره اعلام نمی شود و به تدریج انجام می شود. دلیل آن این است که تیم های مربوطه باید وظایف فعلی خود را انجام دهند و پس از آن تصمیم می گیرند چند نفر را اخراج کنند.

با توجه GizChinaشاید مهمترین تغییرات ساختاری در حوزه دستگاه ها باشد. نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد آمازون از عملکرد دستگاه های خود راضی نیست. دلیلش البته ضرر مالی اوست. در سال‌های اخیر، بخش‌های اکو و الکسا آمازون مجموعاً حدود ۵ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند. علاوه بر این، فشارهایی در اقتصاد جهانی وجود دارد که کار را برای شرکتی مانند آمازون دشوار می کند.

البته وقتی به تعداد کل کارکنان این شرکت نگاه می کنید، 10000 کارمند لزوما عدد خیلی زیادی نیست. در واقع، تقریباً 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان برای آمازون کار می کنند. اما همه این افراد کارمند مستقیم و رسمی این شرکت نیستند. نظر شما در مورد کاربران Tranji در مورد اخراج 10000 کارمند آمازون در پی اخراج گسترده متا و توییتر چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا