اخبار فناوری

یوتیوب یک تم سیاه جدید به نام حالت محیطی دریافت می کند: تنظیمات رابط کاربری و پخش کننده ویدیو

پس از انتشار نسخه های بتا در چند ماه گذشته، بالاخره امروز یوتیوب این شرکت به‌روزرسانی‌های طراحی را به‌طور رسمی منتشر کرده است، از جمله یک تم سیاه جدید به نام Ambient Mode برای پخش‌کننده ویدیو در برنامه‌های اندروید، iOS، وب و تلویزیون هوشمند.

موضوع YouTube حالت محیط سیاه جدید

در پاسخ به بازخورد کاربران، یوتیوب تم سیاه خود را به‌روزرسانی کرد تا «حتی تیره‌تر شود تا رنگ‌ها به‌طور طبیعی‌تر در صفحه‌های وب، موبایل و تلویزیون هوشمند شما ظاهر شوند». این طرح زمینه در حال حاضر خاکستری است و به زودی به پس‌زمینه سیاه YouTube Music نزدیک‌تر خواهد شد.

هنگامی که تم جدید فعال می شود، می توانید “افکتی را فعال کنید تا رنگ پس زمینه برنامه را با ویدئو مطابقت دهد”. YouTube Ambient Mode نوار وضعیت گوشی و نواری که عنوان ویدیو را درست در زیر پخش‌کننده قرار دارد رنگ می‌کند. در این مورد، گوگل از «نمونه‌گیری رنگ پویا» با الهام از نور ساطع شده از صفحه نمایش در یک اتاق تاریک استفاده می‌کند تا جلوه‌ای را ایجاد کند که بینندگان را مستقیماً به محتوا بکشاند و ویدیو بیشتر روی صفحه متمرکز شود تا به شما نگاه کنند.

موضوع YouTube حالت محیط سیاه جدید

موضوع YouTube حالت محیط سیاه جدید

رنگ برای ما در مرحله توسعه یک مسئله کلیدی بود. ما می‌خواستیم بدون شکستن عادت‌های بینندگان، به برنامه‌هایمان تازگی اضافه کنیم، چه تماشای ویدیوهایی که روی آن‌ها پین شده‌اند یا جستجوی محتوای جدید.»

هنگامی که تم تیره فعال است، حالت محیطی در وب و موبایل در دسترس است، در حالی که Google همچنین از این تم در لیست‌های پخش به عنوان بخشی از کارتی استفاده می‌کند که “جزئیات بیشتری را در مورد هر لیست پخش نشان می‌دهد تا بینندگان به راحتی بتوانند مستقیماً آن را وارد کنند”.

پخش کننده ویدیو مجموعه ای از ویژگی ها مانند زوم برای بزرگنمایی را نیز اضافه کرده است که از امروز در حالت افقی در اندروید و iOS فعال می شود. علاوه بر این، یک حالت جستجوی پیشرفته در دسک‌تاپ و موبایل وجود دارد که با “کشیدن انگشت به سمت بالا هنگام جستجوی یک ردیف از تصاویر کوچک در پخش‌کننده ویدئو” کار می‌کند.

در زیر پخش کننده ویدیو، یوتیوب چندین دکمه قرار داده است: شست بالا/پایین، اشتراک گذاری، دانلود و ذخیره. گزینه دوم کنتراست بالاتری خواهد داشت و شرکت معتقد است که اکنون “پیدا کردن آن آسان تر و در دسترس تر است” اگرچه دیگر قرمز نیست.

نظر شما در مورد تم سیاه جدید یوتیوب به نام حالت محیطی چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا