اخبار فناوری

گوشی ساده نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۲۳ با اتصال 4G و VoLTE به قیمت ۳۳ دلار معرفی شد

اچ‌ام‌دی به تولید گوشی‌های اقتصادی Nokia ادامه می‌دهد که تصمیم خوبی هم هست. گوشی ارزان Nokia 105 در چندین نسل به روزشده و حالا نوبت به مدل جدید آن می‌رسد. گوشی ساده نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۲۳ با اتصال 4G و VoLTE به قیمت ۳۳ دلار معرفی شده که یک دستگاه قابل توجه در دسته‌بندی خود محسوب می‌شود.

نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۲۳

بیش از سه سال از معرفی نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۹ می‌گذرد. حدود ۲ سال پس از آن نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۲۲ با اتصال 4G عرضه شد. حالا نوبت به نسل جدید و قابلیت VoLTE است. جالب است بدانید که حدودا یک سال پیش رسما اعلام شد که فروش گوشی های سری نوکیا ۱۰۵ از ۲۰۰ میلیون دستگاه فراتر رفته است.

نوکیا ۱۰۵ مدل 4G

نوکیا ۱۰۵ مدل 4G

مدل جدید Nokia 105 دارای باتری بزرگتر است که نوید عمر باتری طولانی تری نسبت به نسخه قبلی خود می‌دهد. جالب است بدانید که این دستگاه از سیستم پرداخت Alipay پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر با قیمت معادل ۲۹ دلار در چین عرضه می‌شود. البته قیمت اصلی آن معادل ۳۳ دلار است.

قابلیت Alipay با نمایش QR Code با بارکد پرداخت روی نمایشگر گوشی شما کار می‌کند. پذیرنده آن را اسکن می‌کند و فرآیند پرداخت انجام می‌شود.

با نرخ دلار حدود ۵۱ هزار تومان امروز و بدون درنظر گرفتن سود واسطه‌ها، قیمت آن در ایران نزدیک به ۱.۷ میلیون تومان می‌شود. عددی که در سالیان نه‌چندان دور می‌توانستید یک پرچمدار به‌روز سامسونگ مانند گلکسی S7 را بخرید، بگذریم!

در مقایسه با نوکیا 105 4G قدیمی، نسخه جدید چندین ارتقاء را ارائه می دهد که اینجا به صورت لیست‌وار به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. ۱- افزایش ۴۲ درصدی ظرفیت باتری و رسیدن به ظرفیت 1450 میلی آمپر ساعت
  2. ۲- افزایش فضای ذخیره سازی به 32 گیگابایت
  3. ۳- بلوتوث 5.0

این گوشی در طراحی خود دارای نوشته‌های بزرگ روی دکمه‌های فیزیکی خود است و در رنگ‌های آبی و مشکی یافت می‌شود.

نوکیا 105 4G از حالت آماده به کار دو سیم‌کارت 4G همزمان پشتیبانی می کند. این گوشی از سیم کارت نانو پشتیبانی می‌کند. خوشبخاته تماس صوتی HD با قابلیت VoLTE در دسترس است.

از دیگر ویژگی های نوکیا 105 4G می‌توان به رادیو بدون نیاز به هندزفری اشاره کرد. یک چراغ قوه روی لبه بالای آن قرار دارد که با دکمه “جهت بالا” می‌توانید آن را خاموش یا روشن کنید. در نهایت، بازی کلاسیک مار یا “Snake” از پیش روی گوشی نصب شده است.

نوکیا 105 4G جدید با تراشه UNISOC T107 همراه خواهد بود. نظر شما درباره این گوشی ساده و جذاب Nokia چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/25/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%86%D9%88%DA%A9%DB%8C%D8%A7-%DB%B1%DB%B0%DB%B5-%D9%85%D8%AF%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%84-4g-%D9%88-vo/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا