اخبار فناوری

گلکسی اس 22 اولترا به اولین گوشی هوشمند برای برقراری تماس صوتی ازطریق ماهواره تبدیل شد

تلفن‌های هوشمند به‌آرامی قابلیت اتصال به ماهواره‌ها را برای تماس‌ها و پیام‌های اضطراری با کمک قطعات سخت‌افزاری خاص دریافت می‌کنند. سری هواوی Mate 50 و iPhone 14 اپل اولین گوشی‌های هوشمندی بودند که ارتباطات اضطراری را ازطریق اتصال ماهواره‌ای ارائه کردند. همچنین انتظار می‌رود سامسونگ در آینده ویژگی مشابهی را برای سری Galaxy S24 خود بیاورد. اما اگر تلفن‌های هوشمند معمولی نیز بتوانند تماس‌ها و پیام‌های ماهواره‌ای را مخابره کنند، چطور؟ خب، به‌نظر می‌رسد گلکسی اس 22 اولترا به اولین گوشی هوشمند معمولی تبدیل شده است که تماس صوتی ازطریق ماهواره برقرار می‌کند.

برقراری تماس صوتی ازطریق ماهواره گلکسی اس 22 اولترا

گلکسی اس 22 اولترا درحقیقت اولین گوشی هوشمندی در جهان است که برای برقراری تماس ماهواره‌ای، بدون هیچ سخت‌افزار خاصی در داخل آن استفاده شده است. شرکتی به نام AST SpaceMobile با همکاری AT&T با برقراری تماس ماهواره‌ای با استفاده از Galaxy S22 Ultra که هیچ قابلیت خاصی ندارد، تاریخ‌ساز شد. این تماس همچنین از تگزاس با تلفن دیگری در ژاپن برقرار شده است.

سیگنال‌هایی که از Galaxy S22 Ultra در تگزاس ایالات‌متحده نشأت می‌گرفتند، ابتدا به ماهواره BlueWalker 3 رسیدند و سپس به گوشی هوشمند دیگری در ژاپن هدایت شدند. یک طیف نامشخص AT&T به‌عنوان واسطه مورداستفاده قرار گرفت و به‌همین دلیل بود که بدون سخت‌افزار خاصی در داخل گوشی هوشمند، اتصال برقرار شد. این تلفن‌ها با موفقیت ازطریق ماهواره Bluewalker 3، سیم‌کارت و اطلاعات شبکه را ردوبدل کردند. این بدان معنی است که هر تلفن هوشمند LTE را می‌توان برای برقراری تماس‌های ماهواره‌ای به روشی مشابه استفاده کرد.

برقراری تماس صوتی ازطریق ماهواره گلکسی اس 22 اولترا

برقراری تماس صوتی ازطریق ماهواره گلکسی اس 22 اولترا

در آینده، همه گوشی‌های هوشمند می‌توانند بدون زیرساخت گران‌قیمت برج سلولار تماس برقرار کرده، پیام‌های متنی ارسال/دریافت کنند و حتی به اینترنت متصل شوند. این می‌تواند اتصال 4G/LTE و 5G را به مناطق دورافتاده‌ای که در غیر این صورت هیچ زیرساخت اتصالی ندارند، بیاورد. AT&T ،Rakuten و Vodafone در این آزمایش شرکت کرده و مهندسان آن‌ها توانستند آزمایش‌های مشابهی را بر روی تلفن‌ها و دستگاه‌های مختلف دیگر انجام دهند.

نظر شما درباره برقراری تماس صوتی ازطریق ماهواره Galaxy S22 Ultra چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/27/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-22-%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا