اخبار فناوری

کوالکام Snapdragon Satellite را ارائه می کند: ارتباطات ماهواره ای و نه فقط برای مواقع اضطراری

CES 2023 است و شرکت های مختلف در حال ارائه دستاوردهای جدید خود هستند. اگر علاقه زیادی به ارتباطات ماهواره ای دارید و جدیدترین محصولات اپل یا هوآوی را ندارید، خبر خوبی برای شما داریم. امروز ماهواره کوالکام اسنپدراگون معرفی شده این فناوری ارتباط ماهواره ای را در اختیار شما قرار می دهد و نه تنها برای مواقع اضطراری.

ماهواره کوالکام اسنپدراگون

ماهواره اسنپدراگون

ماهواره اسنپدراگون

پاییز امسال، اپل ویژگی ارتباط اضطراری ماهواره ای را با آیفون 14 خود معرفی کرد. بدیهی است که دستگاه های اندرویدی نمی خواهند خیلی از آن دور باشند. امروز در نمایشگاه CES 2023، کوالکام از ماهواره اسنپدراگون رونمایی کرد. Qualcomm-Satellite یک سرویس پیام رسانی ماهواره ای دو طرفه که در «نسل بعدی گوشی های هوشمند اندرویدی پیشرفته» در دسترس خواهد بود.

این کار با مشارکت انجام می شود ایریدیوم (Iridium) ممکن شد. ایریدیوم یک صورت فلکی ماهواره ای است که از 66 ماهواره قدرتمند در مدار پایین زمین تشکیل شده است. یکی از رقبای اصلی آن Globalstar است که شریک اپل برای خدماتش است.

سرویس ماهواره ای اسنپدراگون این برنامه از پیام رسانی دو طرفه برای استفاده اضطراری، پیامک و “برنامه های پیام رسانی دیگر” پشتیبانی می کند. کوالکام می گوید این فقط برای مواقع اضطراری نیست، بلکه برای «تفریح ​​در مکان های دورافتاده، روستایی و فراساحلی» است.

برای خدمات Qualcomm-Satellite دستگاه های دارای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 پشتیبانی می شوند. به گفته کوالکام، سرویس Snapdragon Satellite در گوشی های پرچمدار منتخب در نیمه دوم سال 2023 ارائه خواهد شد.

ماهواره کوالکام اسنپدراگون را می توان به دستگاه های دیگر مانند لپ تاپ، تبلت، خودرو و محصولات اینترنت اشیا نیز اضافه کرد. تولیدکنندگان و توسعه دهندگان اپلیکیشن می توانند خدمات منحصر به فردی را با استفاده از اتصال ماهواره ای ارائه دهند. Snapdragon Satellite از شبکه های غیرزمینی 5G (NTN) در صورت وجود پشتیبانی می کند.

گارمین با Qualcomm “برای پشتیبانی از پیام های اضطراری” همکاری خواهد کرد. برد ترنکل، معاون بخش فضای باز گارمین، گفت:

Garmin از این فرصت استقبال می کند تا سرویس پاسخ اضطراری مبتنی بر ماهواره خود را به میلیون ها کاربر جدید گوشی های هوشمند در سراسر جهان گسترش دهد. Garmin Response پیام های اضطراری را هر ساله به هزاران حادثه اضطراری مخابره می کند و احتمالا جان افراد زیادی را در این فرآیند نجات داده است. و ما مشتاقانه منتظریم تا همکاری با Qualcomm Technologies و Iridium برای کمک به افراد برای اتصال به خدمات اضطراری بدون توجه به جایی که زندگی آنها را می کشد.

نظر شما چیه؟ آیا فکر می کنید در آینده ارتباط ماهواره ای یکی از معیارهای خرید شما باشد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا