اخبار فناوری

کوالکام تراشه Snapdragon XR2+ Gen 1 را معرفی کرد: قلب هدست Meta Quest Pro

دیروز براتون نوشتیم کلاه ایمنی متا کوئست پرو این گوشی به طور رسمی با تراشه اسنپدراگون XR2+ و قیمت 1500 دلار معرفی شد. در آن زمان، تراشه جدید کوالکام هنوز به خوبی شناخته نشده بود. امروز این شرکت تراشه Snapdragon XR2+ Gen 1 را معرفی کرد.

تراشه Snapdragon XR2+ Gen 1

هدست واقعیت ترکیبی/واقعیت مجازی Quest Pro که اخیراً رونمایی شده است از چیپست جدید Snapdragon XR2+ Gen 1 پشتیبانی می کند. امروز مشخصات رسمی آن فاش شد.

اسنپدراگون XR2+ نسل 1 از این پس به عنوان XR2+ برای راحتی، با یک موتور پردازش تصویر جدید همراه است که دارای تأخیر زیر 10 میلی ثانیه است و توانایی نمایش ویدیوهای رنگی برای واقعیت ترکیبی (MR) را فراهم می کند.

اسنپدراگون XR2+ نسل 1

اسنپدراگون XR2+ نسل 1

این تراشه از ویدئوهای 360 درجه 8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، فناوری‌های “درک همزمان” از جمله ردیابی سر، دست و کنترلر، بازسازی سه بعدی، نقشه‌برداری خودکار اتاق و تراکم پیکسلی بالا پشتیبانی می‌کند.

این تراشه نسبت به نسل قبلی 30 درصد عملکرد حرارتی بهبود یافته و 50 درصد قدرت پایدارتری دارد.

جالب اینجاست که کنترلرهای Meta Quest Touch Pro از تراشه اسنپدراگون 662 استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد اشیاء را از طریق چندین دوربین موقعیتی داخلی ردیابی کنند و تأخیر بسیار کمی را برای هدست فراهم می‌کند.

کوالکام می گوید چندین شرکت متعهد شده اند تا پایان سال دستگاه های مجهز به XR2+ را عرضه کنند. تاکنون تراشه های سری اسنپدراگون XR در بیش از 60 دستگاه XR (واقعیت افزوده) استفاده شده است.

نظر شما در مورد عملکرد کوالکام برای بازار نسبتا کوچک اما امیدوار کننده VR چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا