اخبار فناوری

کوالکام تا حد زیادی تولید نسل سوم اسنپدراگون 8 را به TSMC برون سپاری خواهد کرد

تراشه پرچمدار نسل بعدی کوالکام برای گوشی های هوشمند، که احتمالاً اسنپدراگون 8 نسل 3 نام دارد، می تواند توسط TSMC و سامسونگ تولید شود و کوالکام به دنبال کاهش هزینه های تولید با اضافه کردن این دو غول تراشه است. با این حال، طبق یک گزارش جدید، TSMC با مزیت این نرخ می‌تواند بیشتر سفارش‌های تراشه‌های خود را از کوالکام دریافت کند. 80% راندمان فرآیند 3 نانومتری این یک شرکت تایوانی است.

تولید اسنپدراگون 8 نسل 3

در حالی که TSMC اخیرا در اطلاعیه ای از امکانات کارخانه Fab 18 خود که مسئولیت تولید تراشه های 3 نانومتری را بر عهده دارد، رونمایی کرده است، گزارشی که توسط ذیل او می گوید که طبق نظر کارشناسان متخصص در مطالعه نیمه هادی ها، نرخ بازده فعلی 3 نانومتر حدود 60 تا 70 درصد و در برخی موارد حتی بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. همچنین، یک تحلیلگر صنعت ناشناس تخمین می زند که نرخ بازده 3 نانومتری فعلی TSMC بین 75 تا 80 درصد است که کاملاً قابل توجه است.

این آمار به تنهایی نشان می‌دهد که اپل و کوالکام ممکن است مشکلی برای تامین تراشه‌های A17 Bionic و Snapdragon 8 Gen 3 نداشته باشند که گفته می‌شود هر دو در فرآیند تولید 3 نانومتری طراحی شده‌اند. در مورد سامسونگ، سازنده کره ای ممکن است اولین کسی باشد که فرآیند 3 نانومتری GAA خود را معرفی و تولید انبوه کرده است، اما قبلاً گزارش داده بودیم که این شرکت تنها 20 درصد بازده وحشتناکی را تجربه می کند.

تولید اسنپدراگون 8 نسل 3

تولید اسنپدراگون 8 نسل 3

قبلاً گزارش شده بود که سامسونگ در همکاری با فناوری سیلیکون فرانت لاین مستقر در ایالات متحده شاهد بهبودهایی بوده است، اما اگر به جایگزینی رقابتی برای عملکرد بالای TSMC تبدیل نشود، ممکن است اکثر سفارشات اسنپدراگون 8 نسل 3 را از دست بدهد. قبلاً افراد آشنا با برنامه های سامسونگ فکر می کرد که بازده ویفر این شرکت تنها 10 درصد است.

با توجه به هزینه‌های اضافی و پیچیدگی تولید ویفرها در این فرآیند تولید، کوالکام ممکن است مجبور شود برای هر ویفر هزینه بیشتری بپردازد، به این معنی که شروع به شارژ بیشتر شرکای تولید گوشی‌های هوشمند خود خواهد کرد. در این صورت، انتظار می رود اسنپدراگون 8 نسل 3 کمی گران تر از اسنپدراگون 8 نسل 2 باشد که می تواند قیمت پرچمداران اندرویدی 2024 را افزایش دهد.

نظر شما درباره تولید بخش عمده تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 3 توسط TSMC چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا