اخبار فناوری

کوالکام به یکی از بزرگترین مشتریان تراشه های سامسونگ تبدیل شده است

حداقل در چند سال گذشته، تجارت قراردادی تولید تراشه سامسونگ به عنوان یکی از منابع اصلی درآمد این شرکت شناخته شده است. غول فناوری کره ای همچنین فعالانه در تلاش است تا مشتریان بیشتری را از TSMC، بزرگترین سازنده تراشه جهان، جذب کند. طبق یک گزارش جدید، کوالکام که تا همین اواخر درصد زیادی از تراشه های خود را در اختیار TSMC قرار می داد، اکنون به یکی از بزرگترین مشتریان تراشه های سامسونگ تبدیل شده است.

کوالکام اولین مشتری تراشه سامسونگ شد

در سال‌های اخیر، کوالکام اغلب برای تولید تراشه‌های خود به Samsung Foundry متکی بوده است. با این حال، این شرکت همیشه مشتاق تقسیم سفارشات خود بین سامسونگ و TSMC بوده است. سامسونگ تعداد زیادی سفارش برای چیپ پرچمدار امسال یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 دریافت کرد. شاید به همین دلیل بود که کوالکام برای اولین بار به یکی از پنج مشتری برتر سامسونگ تبدیل شد.

رسانه های کره ای گزارش ها حاکی از آن است که پرونده سامسونگ در سه ماهه گذشته شامل سندی است که کوالکام را به عنوان یکی از پنج مشتری برتر خود در سه ماهه اول سال جاری معرفی می کند. پنج شرکت برتر نیز به ترتیب اپل، Best Buy، Telekom Deutsche، Qualcomm و Samsung Electronics هستند. برای کسانی که نمی دانند، تراشه های اگزینوس در دستگاه های گلکسی نیز توسط تراشه های سامسونگ تولید می شوند.

کوالکام اولین مشتری تراشه سامسونگ شد

کوالکام اولین مشتری تراشه سامسونگ شد

این اولین بار است که کوالکام در لیست مشتریان برتر سامسونگ قرار می گیرد، اما باید دید که آیا می تواند جایگاه خود را در طول زمان حفظ کند یا خیر. چیپست نسل آینده اسنپدراگون 8+ کوالکام توسط TSMC تولید خواهد شد. Qualcomm به دلیل مشکلات است راندمان پایین فرآیند 4 نانومتری تراشه ساز سامسونگ به دنبال تغییر در تامین کننده بود.

این بدان معنا نیست که هنوز تقاضای قابل توجهی برای ظرفیت تولید تراشه سامسونگ وجود ندارد. رئیس استراتژی ریخته گری و تیم بازار سامسونگ، کانگ مون سو، اخیراً فاش کرد که 158 میلیارد دلار سفارش برای تجارت ریخته گری این شرکت وجود دارد.

سامسونگ همچنین ممکن است به دنبال افزایش حاشیه سود خود در تولید تراشه برای بهبود بیشتر سودآوری باشد. اخیراً گزارش شده است که سامسونگ در حال مذاکره با مشتریان خود است افزایش قیمت تولید تراشه تا 20 درصد شرق.

نظر شما درباره موقعیت کوالکام به عنوان یکی از بزرگترین مشتریان تراشه های سامسونگ در صنعت چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا