اخبار فناوری

کم ریسک ترین راه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در شرایط جدید

این روزها که شرایط اقتصادی همه مشاغل به ویژه مشاغل خانگی، مشاغل کوچک و متوسط ​​در مشکل است، وظیفه ما اطلاع رسانی در خصوص نحوه مدیریت کسب و کار آنلاین و فروشگاه های اینترنتی در شرایط بحرانی کنونی است. کاهش ترافیک در شبکه های اجتماعی فعالیت بسیاری از شرکت ها را ضعیف کرده است. عدم دسترسی بهینه به صفحات فروشگاه اینستاگرام باعث کاهش مشتریان و مخاطبان شده و شکست فروشگاه اینترنتی در بستر اینستاگرام را رقم زده است! در این شرایط، یافتن بهترین راه حل های بقا از طریق طراحی وب بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

به همین دلیل بنا به وظیفه اجتماعی خود تصمیم گرفتیم راهنمای دقیق تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی را ارائه دهیم تا بتوانید این شرایط را به خوبی مدیریت کنید..

تاثیر بحران های یک جامعه بر کسب و کارهای آنلاین چیست؟

داشتن کسب و کار در اینترنت مزایای خاص خود را دارد و در عین حال ندانستن اصول کسب و کار ایمن دارای معایب بسیار چشمگیری است.

امروزه همه ما بحران اقتصادی و اجتماعی را می شناسیم. از روزی که همه‌گیری کرونا اعلام شد، بسیاری از کسب‌وکارها شرایط ناخوشایندی را تجربه کرده‌اند و برخی از آنها مجبور به بستن درهای خود شده‌اند. ناتوانی در پرداخت هزینه های فروشگاه ها به صورت حضوری و نیروهای جذب کننده آن منجر به تعطیلی مشاغل و بیکاری بسیاری از افراد شد. در عین حال، برخلاف مشاغلی که مجبور به تعطیلی هستند، بسیاری از مشاغل آنلاین شرایط بهتری را تجربه کرده اند.

فروشگاه اینترنتی در جلب اعتماد مردم در شرایط بحران و تجربه فروش بیشتر به خوبی عمل کرده است. از طرفی کسب و کار اینترنتی به دلیل فعالیت از راه دور و ارسال کالا بدون نیاز به مراجعه حضوری طرفداران بیشتری را به خود جلب کرده است. این مزایا بسیاری از صاحبان کسب و کار را که در برابر همگامی با فناوری مقاومت می کردند، ترغیب کرده است که به طراحی وب سایت و فعالیت های رسانه های اجتماعی علاقه مند شوند. با این روند، بسیاری از مشاغل آجر و ملات به آنلاین تبدیل شده و هزینه های عملیاتی آنها متعاقبا کاهش یافته است. با گسترش وب سایت ها و فعالیت کسب و کار رسانه های اجتماعی، موج جدیدی راه اندازی شد و فروش در اینستاگرام افزایش یافت.

بنابراین همانطور که گفته شد در چنین بحران هایی شرکت هایی که فناوری را جدی گرفته اند رونق می گیرند و سایرین شکست می خورند. بنابراین بدیهی است که کسب و کار اینترنتی از اولویت بالایی برخوردار است.

فاجعه فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام!

با تجربه تلخ و سنگین بحرانی مانند کرونا، شرکت ها به شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام هجوم آورده اند. حضور در این فضاها به دلیل سهولت دسترسی و افزایش فروش بسیار ارزشمند بود. اما این روزها همه چیز تغییر کرده است!

اگر شما هم تجربه حضور در شبکه های اجتماعی را دارید، می دانید که فیلترینگ چه تاثیری بر عملکرد این شبکه ها دارد. به عنوان مثال، در روزی که همه گیری کرونا اعلام شد و مشاغل با ساعات کاری محدود و حضور در محیط عمومی مواجه شدند، بسیاری از آنها سقوط کردند و از صحنه ناپدید شدند. اعمال شرایط سخت، محدودیت‌های قرنطینه کرونا و همه این موارد باعث شد بسیاری از مشاغل قدیمی نتوانند هزینه‌های زندگی خود را پرداخت کنند و در نهایت تعطیلی موقت و دائمی آنها رخ داد.

ورشکستگی شدید شرکت ها اهمیت حضور در فضاهای آنلاین را بیشتر تقویت کرده است. در این شرایط، استراتژی بقای شرکت ها باعث شد تا در اینستاگرام حضور داشته باشند. چون برای باز کردن صفحه اینستاگرام نیازی به سرمایه نبود! اما مشکل اصلی از آنجا شروع شد که بسیاری از شرکت ها بدون توجه به نیاز به داشتن وب سایت، تمام انرژی خود را روی پلتفرم اینستاگرام متمرکز کردند و هزینه های گزافی برای تبلیغات در آنجا و استخدام مدیران و عکاسان و … پرداختند. !

با توجه به شرایط جدید و ترافیک کمتر شبکه های اجتماعی، این شرکت ها دوباره شوکه شدند و همه چیز برای آنها سیاه شد. نیاز به داشتن وب سایت در همه این بحران ها دیده می شود.

چرا باید طراحی وب سایت را جدی گرفت؟

با توضیحاتی که در بالا داده شد، نیاز به دستیابی به نتیجه مطلوب در طراحی سایت تجاری و فروشگاه اینترنتی بیش از پیش احساس می شود. مزایای طراحی وب برای هر کسب و کار، مجموعه و تجارت واضح است. زیرا داشتن یک مبنای ساختاریافته برای ارائه اطلاعات و همچنین تنظیم قوانین شخصی بسیار مهم است.

در ادامه به بررسی این مزایا و ضرورت طراحی وب می پردازیم:

  1. 1- قوانین شخصی وضع کنید: وقتی از یک پلتفرم اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده می کنید، در واقع با قوانین آن موافق هستید و باید طبق همان قوانین رفتار کنید. گاهی اوقات خط مشی قوانین یک شبکه اجتماعی با شما متفاوت است و این مشکل فعالیت های شما را با مشکل مواجه می کند. اعمال محدودیت در عملکرد کاربر یک موضوع داغ است. به عنوان مثال در اینستاگرام اگر سیاست آن عدم اطلاع رسانی در مورد فروش برخی محصولات باشد و شما در همین زمینه فعالیت کنید، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. اگر رسانه ای بر اساس کشوری که در آن زندگی می کنید فیلتر شود، قطعا به کسب و کار شما آسیب می زند. بنابراین داشتن یک رسانه قوی، مستقل و متمایز مانند یک وب سایت از اولویت بسیار بالاتری برخوردار است.
  2. 2- باشگاه مشتریان: با داشتن یک وب سایت می توانید بخش های مختلفی را برای سایت خود طراحی و پیاده سازی کنید. امکان عضویت و باشگاه مشتریان سایت مهمترین موضوعی است که به شدت مورد توجه عموم قرار گرفته است. زمانی که قصد دارید از اطلاعات موجود در پایگاه داده سایت استفاده کنید، شانس بیشتری برای رشد و برندسازی خواهید داشت و بسته به فرآیندی که در نظر دارید اطلاع رسانی خودکار امکان پذیر خواهد بود.
  3. 3- صرفه جویی در زمان: شما نیازی به ارائه کالا به صورت جداگانه در وب سایت یا فروشگاه اینترنتی ندارید. برعکس، با بهینه سازی محصولات وب سایت برای موتور جستجو (سئو)، ساخت فیلم و عکس از آن و یا توضیح خدمات خود، تمام تلاش خود را یک بار انجام می دهید و از سایت به خوبی استفاده می کنید.
  4. 4- فعالیت نامحدود: برای کسب و کار آنلاین خود نیازی به آنلاین بودن 24 ساعته و تأیید سفارشات ندارید. برای اداره فروشگاه و کسب و کار خود حتی لازم نیست در یک منطقه جغرافیایی خاص باشید. کل این فرآیند به طور خودکار در زمان طراحی وب سایت پیش بینی می شود تا تلاش انسان به حداقل برسد.
  5. 5- حسابداری و ذخیره سازی آسان: یکی از مزایای قابل توجه داشتن یک فروشگاه اینترنتی دسترسی به اطلاعات انبار آن به صورت به روز است. کافی است موجودی کالا را مشخص کنید و قیمت محصولات را وارد کنید. تمام عملکردهای سیستم به صورت خودکار انجام می شود و سهام به روز شده و قیمت فروش به طور دقیق محاسبه می شود. این مشکل نیاز به استخدام کارگران بیشتر برای رفع نیازهای یک کسب و کار اینترنتی را کاهش می دهد و هزینه ها را به حداقل می رساند.
  6. 6- بازاریابی جدید: طراحی سایت فقط فروش تدریجی یا آفلاین نیست. زمانی که شما یک فروشگاه آنلاین دارید و فرصت استفاده از فناوری های جدید در بازاریابی جدید برای شما پیش می آید، روش های تبلیغاتی مختلفی برای افزایش میزان فروش و تصویر برند موفق به سراغ شما می آیند. همه این مزایا باعث می شود کسب و کار اینترنتی شما به خوبی مدیریت شود و محدودیت های موجود برای شما بی فایده شود.

راهنمای راه اندازی کسب و کار اینترنتی که همه باید بدانند!

با توجه به تمامی توضیحاتی که در مورد مزایای داشتن کسب و کار اینترنتی و ضرورت طراحی سایت داده شد، حتماً دوست دارید راهنمای دقیقی را برای ورود به این حوزه مطالعه کنید. برای طراحی یک وب سایت حرفه ای کافی است به متخصصین این حوزه مراجعه کنید. طراحی سایت فروشگاهی، تجاری و شخصی از جمله رایج ترین اقدامات است گروه روزنامه در نظر گرفته شده است. سپردن طراحی فروشگاه اینترنتی به افراد متخصص در این زمینه می تواند یک اقدام حرفه ای برای شما باشد. تجارت اینترنتی همه چیز را به خوبی مدیریت می کند و روند رشد یک مجموعه را تضمین می کند. یکی دیگر از راه های طراحی وب سایت، گذراندن دوره های طراحی سایت وردپرسی است که به شما امکان می دهد از طریق سایت ساز وردپرس، یک وب سایت طراحی کنید. اگرچه سرعت خروجی روش دوم تا حدودی کند، پیچیده و ناخوشایند است. اما در نهایت شما روشی را انتخاب می کنید که برای شما مناسب است.

کارشناسان لاگ گروپ با سالها تجربه در طراحی وب سایت های متنوع و موفق آماده ارائه اطلاعات و آموزش شما در این زمینه هستند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا