اخبار فناوری

کمترین قیمت و هزینه برای ایجاد یک وب سایت چیست؟

امروزه همه مشاغل به یک وب سایت نیاز دارند. روش های مختلفی برای طراحی وب وجود دارد که اگر این صفحه را باز کنید احتمالا به دنبال آن هستید ارزان ترین راه برای باردار شدن شما یک سایت هستید. اگر قصد طراحی سایت با امکانات و سفارشی سازی خاص را دارید باید از کد نویسی استفاده کنید که باعث افزایش قیمت طراحی سایت می شود. اما گاهی اوقات افراد برای ارائه خدمات و محصولاتی نیاز به سایتی دارند که ویژگی های منحصر به فردی ندارند.

سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس بهترین انتخاب برای طراحی سایت هستند کمترین هزینه و بالاترین سرعت هستند زیرا قابل انعطاف نیازی به کدگذاری نیست هزینه های نگهداری این پایین هستند. هر کسی می تواند با کمترین قیمت طراحی وب سایت از وردپرس استفاده کند. در ادامه عوامل موثر بر هزینه طراحی وب را ارائه کرده و الزامات کمترین هزینه طراحی وب را بیان کرده ایم.

وردپرس ارزان ترین راه برای طراحی وب سایت است

هزینه طراحی سایت با وردپرس و طراحی سایت اختصاصی (کد نویسی) با یکدیگر متفاوت است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای خارج از چارچوب است که نیازی به کدنویسی ندارد و می توانید با نصب قالب وردپرس و استفاده از صفحه سازها، صفحه مورد نظر خود را ویرایش یا ایجاد کنید. علاوه بر این، می‌توانید با افزونه‌های زیادی قابلیت‌های بیشتری را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

این سیستم مدیریت محتوا برای افرادی مناسب است که بدون دانش کدنویسی و با می خواهند کمترین قیمت طراحی سایت انجام دادن

وردپرس یک سیستم رایگان و متن باز است اما اگر بخواهید از قالب ها و افزونه های آن استفاده کنید باید هزینه ای بپردازید که در مقایسه با طراحی وب سایت با کدنویسی ناچیز است و انتخاب آن باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

چگونه یک وب سایت با وردپرس با کمترین قیمت طراحی کنیم؟

ارزان ترین روش های طراحی سایت عبارتند از:

  • • اگر استارت آپ دارید یا کسب و کار شما جدید یا کوچک است، می توانید طراحی وب سایت را خودتان با وردپرس انجام دهید.
  • • طراحی وب سایت را با کمترین قیمت به فریلنسرها بسپارید.
  • • از شرکت های طراحی وب کمک بگیرید.

در هر صورت اگر مایل به کمک افراد دیگری هستید، علاوه بر هزینه های زیر، باید هزینه طراحی سایت، نصب قالب به محتوا و سفارشی سازی قالب وردپرس را به آنها بپردازید. با توجه به اینکه طراحی سایت با وردپرس ساده است، پیشنهاد می کنم شرایط زیر را خودتان تهیه کنید و شروع به طراحی سایت کنید.

اگر می‌خواهید قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس را از Theme Forest و Anvato دریافت کنید، باید پول زیادی بپردازید. اما بازارهایی مانند راست چین معیاری برای فروش افزونه ها و دانلود قالب های فارسی وردپرس هستند که شرایط خرید آسان تر و ارزان تری را برای شما فراهم می کنند. در این قسمت هزینه های ضروری و اساسی را با کمترین قیمت طراحی سایت قرار داده ایم.

هزینه های دامنه: همچنین برای خرید و ثبت دامنه با پسوندهای com، ir، org و غیره باید هزینه پرداخت کنید. برای طراحی سایت با کمترین هزینه بهتر است دامنه ir تهیه کنید. برای این کار به سایت nic.ir رفته و نام دامنه ir خود را با قیمت 16 تومان ثبت کنید. دامنه شما باید دارای کاراکترهای ساده و کوتاه باشد که نشان دهنده برند شما باشد.

  • • انتخاب میزبانهاست انواع مختلفی دارد: هاست اشتراکی، هاست اختصاصی، سرور مجازی و غیره. اگر به دنبال کمترین قیمت برای طراحی وب حرفه ای هستید، هاست لینوکس اشتراکی خارجی با هزینه سالیانه حدود 400000 تومان مناسب شماست.
  • یک قالب آماده انتخاب کنید: بسته به نوع کسب و کار و نیاز خود قالب سایت را انتخاب کنید. قالب های وردپرس شامل دسته بندی های مختلفی می باشد مدل کسب و کار، مدل فروشگاه، مدل شخصی، مدل پزشکی و غیره اگر قصد طراحی وب سایت فروشگاهی را دارید می توانید قالب وب سایت فروشگاهی حرفه ای را تا سقف 500000 تومان خریداری کنید.
  • • یک افزونه وردپرس را انتخاب کنید: هزینه طراحی سایت بستگی به عملکرد سایت دارد که با افزونه های وردپرس قابل پیاده سازی است. اما جدا از عملکرد یک سایت، مجموعه ای از افزونه های اساسی برای هر سایت وردپرسی ضروری است که شامل بهینه سازی و افزایش سرعت، امنیت و پلاگین سئو بودن.

سایر عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت وردپرسی

در قسمت قبل کمترین قیمت طراحی سایت با قابلیت های اولیه را مشاهده کردید. استفاده از وردپرس برای طراحی وب سایت هزینه های شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، اما اگر می خواهید بدانید دقیقاً چه عوامل دیگری بر هزینه های شما تأثیر می گذارند، در زیر آنها را ارائه کرده ایم.

  • • ویژگی های سایت: ممکن است بخواهید ویژگی های زیادی مانند چت آنلاین، کیف پول آنلاین و غیره اضافه کنید. به سایت شما افزونه های وردپرس ویژگی های زیادی را به سایت شما اضافه می کنند که خرید آنها گران است.
  • • نوع سایت و ظرفیت های آن: قصد دارید چه سایتی طراحی کنید؟ قبل از طراحی سایت مشخص کنید که چه نوع سایتی با چه ویژگی هایی می خواهید. انواع سایت ها شامل شرکتی، فروشگاهی، شخصی، دایرکتوری و غیره است که هر کدام ساختار و عملکرد متفاوتی دارند. یکی از عوامل موثر بر هزینه ساخت سایت، امکانات آن است. هرچه امکانات بیشتر باشد، افزونه های بیشتری مورد نیاز است و هزینه آن بیشتر می شود. یک سایت فروشگاهی عملکرد گسترده تری نسبت به یک سایت شخصی دارد و به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.

به عنوان مثال، اگر شما یک سایت تجاری یا هر سایت دیگری دارید و می خواهید در سطح بین المللی ظاهر شوید یا مشتری دریافت کنید، طراحی یک سایت چند زبانه با افزونه WPML ضروری است و باید زمان بیشتری را برای آن صرف کنید.

همچنین اگر وب سایت فروشگاهی متصل به درگاه بانکی دارید به این اطلاعات نیاز دارید که مبلغ آن حدود 200000 تومان است.

  • • ظاهر سایت: ظاهر سایت شما باید از نظر رابط کاربری استانداردهای لازم را داشته باشد. هر چه سایت حرفه ای تر به نظر برسد، به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد. تجربه کاربری خوب، که همان UX سایت است، باید این باشد که چگونه کاربر بتواند در سریع ترین زمان ممکن به چیزی که می خواهد برسد. انتخاب یک قالب سایت مناسب می تواند سایت شما را حرفه ای و کاربر پسند جلوه دهد.
  • • هزینه سفارشی سازی: اگر طراحی وب سایت خود را به شرکت های طراحی سایت بسپارید تا وب سایت شما را مطابق با نیازهای خاص شخصی سازی کنند، باعث افزایش قیمت طراحی وب سایت می شود.
  • • هزینه های پشتیبانی سایت: یکی از هزینه های ثانویه پس از طراحی وب سایت، پشتیبانی از آن است، مانند به روز رسانی محتوا، نصب افزونه های ثانویه، تایید و عیب یابی سایت. اگر دانش دارید می توانید خودتان از سایت حمایت کنید.

در این مقاله شرایط کمترین قیمت طراحی سایت را بیان کرده ایم و وردپرس را به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای طراحی سایت ارزان و حرفه ای معرفی کرده ایم. وردپرس ارزان ترین راه برای طراحی یک وب سایت یا عملکرد اولیه بدون دانش کد نویسی است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا