اخبار فناوری

کاهش 3 تریلیون دلاری ارزش شرکت های فناوری در یک سال: مایکروسافت و آلفابت 20 برابر بیشتر از اپل

سال 2022 در بسیاری از سطوح سال سختی بوده است و شرکت های بزرگ فناوری در امان نبوده اند. طی دوازده ماه گذشته، ارزش هفت شرکت برتر فناوری در ایالات متحده بیش از 3 تریلیون دلار کاهش یافته است. در حالی که همه افراد و شرکت های حقوقی متحمل ضرر شدند، آلفابت و مایکروسافت با 20 برابر زیان بیشتر از اپل بیشترین ضرر را متحمل شدند.

کاهش 3 تریلیون دلاری ارزش شرکت های فناوری

بر اساس این گزارش CNBCمجموع ارزش بازار اپل، آمازون، آلفابت، متا، مایکروسافت، نتفلیکس و تسلا از 10.7 تریلیون دلار در سال 2021 به 7.69 تریلیون دلار در سال جاری کاهش یافته است.

اما وقتی صحبت از زیان به میان می‌آید، این شرکت‌ها خیلی نزدیک هستند. آلفابت به‌عنوان شرکت مادر گوگل، مایکروسافت، متا و آمازون بیشترین کاهش ارزش را از 540 تا 698 میلیارد دلار تجربه کرد.

اپل در سال گذشته با زیان بیش از 34 میلیارد دلار کمترین خسارت را متحمل شد. در حالی که هنوز یک ضرر قابل توجه است، اما در مقایسه با سایرین، 20 برابر کمتر از چیزی است که آلفابت و مایکروسافت متحمل شدند.

برای نشان دادن جدیت این موضوع، ارزش بازار اپل تنها از 2.44 تریلیون دلار به 2.40 تریلیون دلار رسید، اما مایکروسافت از 2.42 تریلیون دلار به 1.73 تریلیون دلار رسید.

کاهش 3 تریلیون دلاری ارزش شرکت های فناوری

کاهش 3 تریلیون دلاری ارزش شرکت های فناوری

بیشترین درصد ضرر در ارزش بازار متا بود. این شرکت که متعلق به مارک زاکربرگ است، در سال گذشته نزدیک به 70 درصد ضرر کرده است و ارزش بازار آن از 868 میلیارد دلار به 280 میلیارد دلار کاهش یافته است که پایین ترین سطح از سال 2016 است.

بدیهی است که ضرر 34 میلیارد دلاری اپل مغایر با اهداف آن شرکت است. اما با نگاهی به تصویر کلان محیط کلان، ارزش بازار آنها و عملکرد رقبا، اپل در مدت مشابه 20 برابر بهتر از آلفابت و مایکروسافت عمل کرد.

این نشان می‌دهد که کسب‌وکار اپل چقدر انعطاف‌پذیر است و حتی در شرایط سخت اقتصادی، مشتریان محصولات و خدمات این شرکت را خریدهای ضروری می‌دانند.

نظر شما در مورد کاهش 3 تریلیون دلاری ارزش شرکت های فناوری در سال گذشته چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا